Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault představuje modernizovaný Trafic Combi a SpaceClass

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Dvojice nových modelů nabídne využití po zákazníky vyžadující maximální vnitřní prostor, největší počet pasažérů, VIP zážitek nebo dobrodružné cestování.

První novinkou je model Trafic Combi, který by měl být minibusem zaměřeným na velké rodiny, živnostníky využívající vůz pro práci i rodinu, přepravní společnosti nebo místní samosprávy. Vůz je dostupný ve dvou verzích, lišící se délkou rozvoru, kabina pojme až devět cestujících a prostor zbude i na jejich zavazadla. Samotná automobilka pa hovoří o „modularitě bez kompromisů v oblasti pohodlí a prostoru.

Druhou novinkou je pak Renault SpaceClass, zaměřený na řidiče a cestující vyhledávající víceúčelovost, prostor a výjimečné pohodlí. A to rovnou ve dvou podobách.

Pro přepravu VIP či turistů bude ideální volbou paket Signature, díky kterému vůz získá kožená sedadla navozující dojem skutečné „business class“. Kabina nabídne prostor pro pět cestujících, kteří mohou díky otočným a posuvným křeslům v druhé řadě sedět naproti sobě. Uprostřed pak může být umístěn i praktický stolek.

Pro dobrodruhy a výletníky je připravena verze Escapade, která je koncipována jako rekreační vozidlo. Je totiž vybavena sklopným stolkem, čtecí lampičkou na boku a její zadní třímístná lavice se dá snadno přeměnit na postel o délce až 190 cm. Mělo by se tak jednat o ideálního společníka pro cestování.

Nový Renault Trafic Combi pro osobní dopravu a Nový Renault SpaceClass pro přepravu VIP zákazníků jsou elegantnější díky expresivnějšímu designu, novým pokročilým asistenčním systémům řízení a rozšířené nabídce pohonných jednotek,“ uvedl Jean-Baptiste Mauduit, obchodní ředitel segmentu středních a velkých dodávek skupiny Renault. „Definitivně se začleňují mezi osobní vozidla. Díky verzím určeným pro místní samosprávy a početné rodiny, pro přepravu VIP zákazníků a pro zákazníky toužící po dobrodružství si každý najde vozidlo, které mu vyhovuje.

Modernizovaný Trafic by měl v obou verzích nabídnout přepracovanou příď, vyznačující se novou kapotou, upravenou maskou chladiče a LED světlomety s podpisem ve tvaru písmene C. Do podběhů se pak mohou volitelně nastěhovat litá kola o průměru až 17“, zatímco nabídku laků doplňuje speciální červená v odstínu Carmin. Nová jsou také elektricky ovládaná boční zrcátka, boční kryty v barvě karoserie nebo chromované rámečky mlhovek.

V interiéru zaujme například nová titanově černá palubní deska se zvýrazněným horizontálním pásem, který sahá až do výplně dveří. Přístrojový panel má moderní barevný displej a je lépe čitelný. Nově pochromovaná řadicí páka je pak sladěna s ovládáním klimatizace. Verze SpaceClass dostala palubní desku s šedým odstínem Meteor, kožený volant s chromovými prvky a volitelně může dostat i kožené čalounění sedadel.

Kromě estetické modernizace se nové modely Trafic chlubí i lepší ergonomií. Ve svém segmentu by měly nabízet nejlepší výšku pod střechou – až 935 mm. Upraveno bylo rozvržení přístrojového štítu, ovládání tempomatu a omezovače rychlosti se přesunulo na volant a pod rádiem se objevila řada tlačítek ovládajících funkce vozu. Renault také zapracoval na úložných prostorech v kabině, které by měly nabízet objem až 17,7 litru u verze Combi, resp. 13,2 litru u verze SpaceClass. Velikost zavazadelníku se v závislosti na délce vozu a počtu sedadel pohybuje od 1 po 6 m3.

Po technologické stránce se mohou modernizované modely Trafic pochlubit nejnovějším multimediálním systémem Renault EasyLink s 8“ displejem, navigací a nechybí ani bezdrátová nabíječka mobilních telefonů. Nastupování a startování pak usnadňuje hands-free karta Renault.

V bezpečnostní výbavě se  objevil například nový čelní airbag, koncipovaný po pravé straně pro dva cestující, nebo adaptivní tempomat. Nechybí však ani systémy aktivního nouzového brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo sledování únavy řidiče.

Pod kapotou mohou být tři pohonné jednotky Blue dCi, které jsou vybaveny technologií Stop & Start a splňují emisní normu Euro 6D Full. Základem je motorizace Blue dCi 110, kombinovaná s šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější motorizace Blue dCi 150 je nyní 5 koní výkonnější a kombinována může být s šestistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem EDC. Vrcholem nabídky je pak motorizace Blue dCi 170, která je k dispozici výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou EDC.

Nový Trafic Combi a nový Trafic SpaceClass se na silnicích objeví v květnu 2021. Nová verze užitkového Renaultu Trafic by pak měla dorazit na konci roku 2021, jak v tiskové zprávě prozradil Jean-Baptiste Mauduit.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

26. 3. 2021 09:46
Konečně je zpět
Je fajn, že se vrací Trafic v osobní 9-ti místné verzi.
A SpaceClass vypadá také dobře.
Hlavně aby se opět po chvilce nestáhly z trhu a nebyl místo nich pouze šestimístný Combi Van jak je to teď.