Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic/Grand Scénic: Technická data MPV novinek se světlou výškou SUV

David Bureš
Diskuze (34)
Průkopník segmentu kompaktních MPV se dočkal čtvrté generace. Do prodeje nový Renault Scénic vstoupí ještě v letošním roce.

Renault na ženevském autosalonu představil nejnovější generaci modelu Scénic, o dva měsíce později následovala i jeho prodloužená varianta Grand Scénic. S blížícím se zahájením prodeje automobilka zveřejňuje podrobnější informace o obou velkoprostorových modelech.

Jak je už zvykem, Grand Scénic se proti Scénicu liší nataženou karoserií. Ta je proti menšímu bratrovi o 228 mm delší. Důvodem je hlavně natažený zadní převis, a to ze 741 na 899 mm. Rozvor se natáhl jen o 70 mm na celkových 2.804 mm.

Přestože Renault nadále zdůrazňuje, že Scénic i Grand Scénic zůstávají MPV, na vzhledu si nelze nevšimnout určité změny proporcí, která vozy spíše přibližuje segmentu crossoverů. Hlavním důvodem toho je zvýšená světlá výška, která se v případě Scénicu podle údajů Renaultu proti předchozí generaci zvýšila o 40 mm na celkových 170 mm.

Renault Scénic/Grand Scénic – Porovnání rozměrů
ModelScénicGrand Scénic (5míst.)Grand Scénic (7míst.)
Délka [mm]440646344634
Šířka [mm]186618661866
Výška [mm]165316601660
Rozvor [mm]273428042804
Objem zavazadelníku (VDA) [l]506718189

Specialitou jsou navíc velká kola, základem budou totiž dvacítky! Jmenovitě budou mít pneumatiky rozměry 195/55 R20, sama automobilka tvrdí, že velká kola vedle vzhledu pomůžou i úspornosti. Pneumatiky nabídnou nízký valivý odpor a optimalizovanou aerodynamiku. Komfort údajně nebude narušen, a to díky vysokým bočnicím (107 mm), které jsou dokonce vyšší než u většiny 17palcových a 18palcových kol.

Nabídka motorů je postavená hlavně na turbodieselech. U Scénicu je základem 1.5 dCi se 70 kW, u Grand Scénicu je nabízeno až silnější 1.5 dCi (81 kW). To bude k dispozici i ve verzi Hybrid Assist, která umí při zpomalování ukládat kinetickou energii a využívat ji při následném zrychlování a pro pohon elektrických systémů auta. V určitých situacích tento systém nabízí až 15 N.m dodatečného kroutícího momentu.

Nad patnáctistovkou pak stojí ještě dvě verze 1.6 dCi s 96 kW a 118 kW, přičemž vrchol je výhradně dostupný se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Z benzinových motorů je možné vybírat jen ze dvou variant 1.2 TCe s 85 kW a 96 kW.

Renault Scénic – technická data nabízených motorů
Motor1.2 TCe1.2 TCe1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi Hybrid1.6 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]1198119814611461146116001600
Válce/ventily4/44/44/24/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min]85/450096/500070/400081/400081/400096/4000118/4000
Točivý moment [N.m/min]190/2000205/2000240/1750260/1750260/1750320/1750380/1750
Převodovka6M6M6M6M (7DS)6M6M6DS
Max. rychlost [km/h]185190175183 (183)-190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,311,413,712,4 (12,4)-11,410,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,83,93,53,9 (4,0)4,54,5
Pohotovostní h. [kg]1428143014301430 (1501)150815401539

Scénic slibuje také bohatou výbavu. Novinkami ve vozech Renault je udržování jízdního pruhu a sledování únavy řidiče. Specialitami budou i varování před opuštěním jízdního pruhu pomocí vibrací ve volantu nebo aktivní brzdění s rozpoznáním chodců, které bude u Grand Scénicu součástí základní výbavy.

Ostatní prvky jako barevný head-up displej nebo hudební systém Bose už z předchozích renaultů známe. Adaptivní tempomat ale v duu MPV bude umět pracovat v rychlostech 50 km/h až 160 km/h, zatímco třeba v Talismanu je aktivní jen do 140 km/h.

Nová generace Renaultu Scénic bude v pořadí již čtvrtá, ta první se v roce 1996 začala prodávat jako Mégane Scénic. Natažený Grand Scénic je nabízen od druhé generace vozu. Pro Renault se jedná o důležitý model, protože Scénic patří mezi nejprodávanější MPV v Evropě.

Renault Grand Scénic – technická data nabízených motorů
Motor1.2 TCe1.2 TCe1.5 dCi1.5 dCi Hybrid1.6 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]119811981461146116001600
Válce/ventily4/44/44/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min]85/450096/500081/400081/400096/4000118/4000
Točivý moment [N.m/min]190/2000205/2000260/1750260/1750320/1750380/1750
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M6DS
Max. rychlost [km/h]183188183 (183)-190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,4/13,0*11,4/11,9*12,4 (12,4)-11,410,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,14,03,54,64,7
Pohotovostní h. [kg]1430/1495*1430/1485*1503/1532* (1527/1540*)1538/1540*1540/1601*1644/1660*
*Údaje platí pro sedmimístnou verzi

David Bureš
Diskuze (34)
13. 2. 2020 13:52
Renault grand Scénic
Dobrej den prosím o radu mám Renault grand Scénic při otevření dveří se mi rozblika a pípa přístrojová deska děkuji vena
Avatar - Pepa_007
14. 9. 2016 21:32
Re: Wow
Našel jsem BWM Active Tourer. To by splňovalo u mě vše. Manuál. Skoro 200HP. Ikdyž cena stoupá na 800 000Kč. Ale BMW jsem nechtěl, proto jsem po něm ani nekoukal. 8-s

Prostě stejnou práci by mi udělala obyč 1,6 Turbo od Renautu, Citroenu, Oplu, atd.... . Prostě obyč spotřebka.
Avatar - Pepa_007
14. 9. 2016 21:21
Re: Wow
JJ to je ono. Jen lehtat plyn. Kopec, nekope. Ševelit 90-100km/h tacho. Na dálnici 140Km/h tacho. Když se dostanu na DE dálnici tak klidně dlouhodobě držet 190-200km/h tacho. A mít klidně 7 lidí na palubě a rakev na střeše. Žádné závodění. Říkám tomu pohodová jízda. Když se přiblíží tatrovka tak ji bezpečně předjet. Mých 70kw, když naložím auto na max, na toto nestačí. Člověk se pak za kamionem plouží, dejchá exhalace. A Vyloženě je nervozní kde může předjet.
Avatar - Pepa_007
14. 9. 2016 21:17
Re: Wow
No to nevím jaky Otlander myslíš. Našel jsem pouze 2,0 benzín. Cena vcelku jde. .... ikdyž teď koukám, že nestačí 600 000Kč. Ale za 7 míst je příplatek 170 000Kč. A bez možnosti manuální převodovky. Takže vypadává. Jak OBROVSKÝM příplatkem za 7 míst. Tak nemožností manuálu. Nic moc parametry motoru to jenom uzavírají. (skoro 11s na stovku a 190km/h). Ikdyž to třeba pojede úplně v poho a 150HP bude stačit.

BTW. Za 770 000Kč se nechá pořídit Okta RS 230.
6. 9. 2016 12:46
Re: rozmer kolies
bože, nestraš