Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Thalia 1,4 RT

Tomáš Zajíček
Diskuze (40)

Renault vyrábí sedan odvozený od modelu Clio již léta v Jižní Americe a Turecku pro potřeby tamních trhů. Podle marketingových odborníků nejspíš už uzrál čas na jeho uvedení i na český trh, kam se dováží právě z Turecka a kde nese jméno Thalia.

Na jinak pohledné Clio je v případě thalie poněkud nepřirozeně naroubován "kufr" a výsledný dojem z jinak zdařilých kreací francouzských tvůrců je v tomto případě poněkud rozpačitý. To ale není zas tak důležité, protože malý sedan chce nabídnout především dostatek prostoru pro uložení nákladu. Ten činí opravdu výjimečných 510 litrů a je velmi dobře využitelný. Komu by tento objem nestačil, může jej ještě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel. Otvor do prostoru pro cestující je však velmi malý, takže většinou bude asi využíván zavazadelník v základním uspořádání. Jeho největší nevýhodou je však velmi malý vstupní otvor pro zavazadla, který omezuje využití pouze na menší předměty. To je však obecně problém většiny sedanů. Ocenili bychom také čalounění víka zavazadlového prostoru, které thalia postrádá.

V interiéru najdeme staré známé clio. Typická kaplička před řidičem spolu s designem středové konzoly díky svým tvarům nezestárnou, to se však již nedá říci o tvrdých plastech světlé barvy, které působily laciným dojmem, k našemu překvapení však na nerovnostech nerezonovaly. Nelíbilo se nám umístění a tvar tlačítek elektrického stahování předních oken, umístěné na poněkud "dlouhou ruku" na jen symbolické středové konzole. Řazení mohlo být přesnější a neškodily by také kratší dráhy páky pětistupňové převodovky s přímým řazením. Volant nezvyklého tvaru se dobře držel, řízení je přesné. I přesto se však lehká thalia dobře ovládala. Překvapila nás absence červeného pole otáčkoměru, takže omezovač bez varování v 6000 otáčkách za minutu zasáhl. Přední sedadla byla zbytečně měkká a postrádala výraznější boční vedení, sedělo se v nich však pohodlně. Vzadu by neškodilo více místa nejen pro kolena, ale kvůli svažující se střeše především pro hlavu.

V námi testovaném voze pracovala zážehová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW při 5500 otáčkách za minutu, která je základním motorem nabídky. Ten s 940 kg těžkým vozem dělal pravé divy. Thalia se probouzela k životu výrazně již od 2000 ot/min, ten pravý požitek z jízdy se pak dostavil i přesto, že má pohonná jednotka dvouventilovou techniku, po překročení 4000 ot/min. Vytáčení bylo doprovázeno sytým zvukem, při nižších otáčkách a klidné jízdě však je motor poměrně tichý. S kvalitami motoru příliš nekorespondoval měkce nastavený podvozek. Ten se v zatáčkách výrazně nakláněl, poměrně dlouho však držel zvolenou stopu, nedotáčivý smyk se dostavil teprve s ostrým stylem jízdy a předznamenalo ho pískání pneumatik. Spolu s účinnými brzdami tak Thalia umožňovala i rychlé cestování, i když klidnou jízdu má přeci jenom raději.

Za cenu 321.900 Kč nabízí Thalia velmi dobrou dynamiku, účinné brzdy, ovladatelnost, dobré jízdní vlastnosti a bezkonkurenční zavazadlový prostor. Thalia však není zrovna krasavice a materiály v interiéru již nezapřou svůj věk. Sedadla jsou sice pohodlná, ale postrádají výraznější boční vedení, vzadu je málo místa pro hlavu a využití obrovského zavazadlového prostoru omezuje malý vstupní otvor. Díky své ceně v kombinaci s výkonným motorem tak bude významným konkurentem Škodě Fabia Sedan, Seatu Cordoba a Volkswagenu Polo Classic.

Tomáš Zajíček
Diskuze (40)
Cena základní sestavy 321 900 Kč
Výbava základní sestavy 2x airbag, imobilizer, nárazníky v barvě karosérie, tónovaná skla, výškově nastavitelné bezp. pásy, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, mlhové světlomety a světlomety s dvojitou optikou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovl. předních oken, el. nastavitelná zpětná zrcátka Kč
Cena testované sestavy 408 900 Kč
Výbava testované sestavy základ + ABS + boční airbagy (+ 22.000,-), disky kol z lehké slitiny (+ 12.000,-), klimatizace manuální (+ 35.000,-), autorádio 4x15W (+ 9.000,-), metalíza (+ 9.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250 - 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.7 / 7.1
Emise CO2: 168
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 510
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 940 / 520
Rozměr pneu: 175/65 R14
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4150
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1392
f) rozchod vzadu (mm): 1372
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
11. 10. 2021 18:30
Re: Super
Tak zrovna díly na to mezi levné nepatřily.
Avatar - Ozzman
11. 10. 2021 10:28
Re: Udělala Renaultu více škody než užitku
Cordoba jak která, tu co sem měl já, ta byla už hezká (poslední generace od 2003), ta starší na tom taky nebyla nejlépe. Naopak Thalia byla hnusná, po faceliftu pak lepší.
Avatar - Emel
11. 10. 2021 10:05
Re: Udělala Renaultu více škody než užitku
Souhlas že to image značky neprospělo... a to se tu ten design kupodivu moc neřeší - takhle naroubovanej zadek jen tak někdo nemá, to je i ta Fabia v sedanu zlatá (ale samozřejmě pořád nic moc... mně se docela líbila Cordoba).
Avatar - Ozzman
11. 10. 2021 09:15
Re: Udělala Renaultu více škody než užitku
Ale jezdí, Thalie i Clia vídám pořád a i po Praze. Pola i Passati taky jezdí. Těch aut tu bylo hodně, tak jezdí.. stejně jako Škodovky.
Avatar - Ozzman
11. 10. 2021 09:14
Re: Super
No měl sem to asi dva tydny, než sem to nechal opravit :D Ale diskotéka na světlech pořád neudělá auto nehybné - proto to někdo opraví a jede dál.. a nebo neopraví a zaplatí STK, to se u lowcostových aut prostě tak u nás dělá :D U Megana mi vše svítí..