Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks: Hybridy i elektrické nákladní vozy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na veletrhu užitkových vozidel v Lyonu představila společnost Renault Trucks nejnovější vývojové verze svých hybridních a elektřinou poháněných nákladních vozů.

Renault Trucks se podobně jako řada dalších výrobců nákladních automobilů dlouhodobě věnuje vývoji alternativních systémů pohonu. Na podzimních veletrzích v Lyonu a Hannoveru francouzský výrobce demonstroval své pokroky prostřednictvím dvojice vozidel.

Prvním z nich je Renault Premium Distribution Hybrys Tech druhé generace. Ten je nasazen ve zkušebním provozu u společností Colas ve francouzském Lyonu a Coca-Cola Enterprise Belgique.

Nová verze hybridního nákladního automobilu navazuje na první generaci z roku 2009, která byla testována v provozních podmínkách v Lyonu a okolí v roli popelářského vozu se speciálně navrženou nástavbou od společnosti Faun.

Druhá generace Renaultu Premium Distribution Hybrys Tech má konfiguraci 4x2 a k jejímu pohonu slouží vznětový motor DXi7 o výkonu 228 kW (310 k) plnící emisní normu Euro 5. Hybridní část pohonné jednotky tvoří elektromotor MDS (Motor Drive System) s elektrosystémem ESS (Electrical Storage System). Síla hybridního pohonné systému je přenášena na zadní kola prostřednictvím robotizované převodovky Optidriver+.

Hybridní nákladní Renaulty se mohou pohybovat pouze za využití elektromotoru až do rychlosti 20 km/h. Podle společnosti Colas, která se podílí na jejich testování, mají o 25 % nižší spotřebu nafty ve srovnání s konvenčními vozy řady Premium. Jejich řidiči navíc oceňují nižší hlučnost pohonného systému.

Ve spolupráci se společností PVI a distributorem elektrické energie EDF vyvíjí Renault Trucks elektřinou poháněný rozvážkový nákladní automobil Maxity Electrique. V současnosti je testována jeho druhá generace s novou robotizovanou převodovkou.

Renault Maxity Electrique je vybaven asynchronním elektromotorem a dosahuje maximální rychlosti 90 km/h. Díky lithium-iontovým akumulátorům má dojezd 100 km. Užitečná hmotnost tohoto vozu je až 2 tuny a k jeho řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B.

První exemplář byl dodán pařížské společnosti pro distribuci nápojů Tafanel v květnu 2010. Hned poté následovaly objednávky od dalších zákazníků, které budou uspokojeny do konce roku. Na některé evropské trhy má být sériové provedení Maxity Electrique uvedeno v roce 2011.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)