Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks investuje do vlastního vývojového centra

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks investuje 33 milionů eur do výstavby svého nového výzkumného a vývojového centra ve francouzském Lyonu.

Společnost Renault Trucks, jejíž kořeny prostřednictvím značky Berliet sahají až do konce devatenáctého století, se připravuje na výstavbu svého nového výzkumného a vývojového centra.

Francouzská značka plánuje stavbu v Saint-Priest v oblasti Lyonu a nové centrum má mít rozlohu 11.300 m2. Pracovat zde má více než tisícovka odborníků a díky tomu se má jednat o jedno z deseti největší výzkumných a vývojových center ve Francii.

Budovy o třech podlažích mají umožnit zcela nový přístup k organizaci spolupráce mezi jednotlivými výzkumnými a vývojovými týmy, pracujícími na projektech pro značku Renault Trucks i další členy koncernu Volvo Group, jehož součástí je francouzský výrobce užitkových vozidel od roku 2003.

Stavbu nového vývojového a výzkumného centra společnosti Renault Trucks zajistí firma ARCHIGROUP a výsledkem má být moderní komplex, jehož provoz bude přívětivý k životnímu prostředí. Práce na stavbě se mají rozběhnout v létě letošního roku a dokončení projektu je plánováno na první polovinu roku 2021.

V souvislosti s novým vývojovým a výzkumným centrem lze v rychlosti připomenout historii Renault Trucks v Lyonu, v němž její předchůdce v podobě značky Berliet vyráběl nákladní vozidla od roku 1916.

S ohledem na právě probíhající první světovou válku se produkce tehdy zcela nového závodu zaměřila na nákladní automobily, které mířily do služeb francouzské automobily. Nejslavnějším typem tohoto období se stal model CBA 22 HP s užitečnou hmotnosti 3,5 až 4,0 tuny a čtyřválcem o objemu 5,3 litru, jehož výroba probíhala až do roku 1931. V následujících desetiletích produkovala značka Berliet v Lyonu širokou paletu svých nákladních vozidel.

V polovině sedmdesátých let se Berliet stal součástí Régie Nationale des Usines Renault, kde byl v roce 1978 spojen s dříve konkurenční firmou Saviem do podniku Renault Véhicules Industriels. Za další dva roky se značky Berliet a Saviem stávají minulosti, protože je nahrazuje značka Renault, kterou pak vedle osobních, lehkých, středních i těžkých nákladních vozidel nesou i autobusy, jejichž výrobu ovšem na konci dvacátého století převzalo Iveco.

Renault pak jen o dva roky později prodal celou svou divizi užitkových vozidel švédskému koncernu Volvo Group a v roce 2003 se začíná psát historie současné společnosti Renault Trucks, pro níž je Lyon stále sídlem jejího nervového centra.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme