Renault Trucks Optifuel Lab 2: Snížení spotřeby paliva o 22 %
Renault Trucks hledá další možné způsoby snižování spotřeby paliva u vozidel určených pro dálkovou nákladní dopravu. Výrobce své výzkumy provádí na prototypu vozidla Optifuel Lab 2 vyvinutém na základě řady Renault Trucks T, která vychází ze studie Optifuel Lab 1 představené v roce 2009.
Projekt je realizován s podporou Agentury pro životní prostředí a hospodaření s energií (ADEME) a ve spolupráci s Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA Lyon a LMFA-Ecole Centrale Lyon.
Optifuel Lab 2, který byl představen na podzim loňského roku, využívá 20 různých technologií, z nichž každá reaguje na čtyři klíčové výzvy v oblasti spotřeby paliva. Jedná se o hospodaření s energií, aerodynamiku, valivý odpor a pomoc při řízení.
Renault Trucks nyní po několika měsících důkladného testování zveřejňuje výsledky spotřeby paliva konceptu Optifuel Lab 2 a porovnává je se svou současnou vlajkovou lodí sériové produkce v podobě modelové řady T.
Optifuel Lab 2 má podle dosavadního měření o 22 % nižší spotřebu než Renault Trucks řady T, což znamená úsporu 7,2 litru nafty na každých 100 kilometrů jízdy a redukci emisí CO2 o 194 gramů na kilometr.
Silniční testy konceptu byly prováděny na 200 km dlouhém okruhu v okolí Lyonu, simulujícím podmínky plně odpovídající skutečné dálkové dopravě. Průměrná rychlost soupravy Optifuel Lab 2 při těchto testech byla 72,6 km/h při celkovém zatížení 33 tun.