Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks Racing: Adam Lacko a MKR Technology

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Český jezdec Adam Lacko se pro letošní sezónu Evropského šampionátu trucků stal novou posilou českého týmu MKR Technology, plně podporovaného společností Renault Trucks.

O víkendu 23. a 24. dubna se jede první z deseti závodů Evropského šampionátu trucků v anglickém Donningtonu. Právě zde bude šestadvacetiletý Adam Lacko poprvé startovat za tým MKR Technology, který v loňské sezóně vybojoval celkové prvenství mezi týmy a jeho piloti obsadili druhé a čtvrté místo.

Adam Lacko není v závodech trucků žádným nováčkem. Poprvé se za volant závodního kamionu posadil v roce 2002. V následujícím roce absolvoval s vozem Tatra kompletní sezónu v nejvyšší kategorii Super Race a skončil celkově pátý. V letech 2004 až 2006 startoval s kamiony MAN a Buggyra ve třídě Race Truck.

Po tříleté přestávce se rodák z Čeladné v roce 2010 vrátil za volant závodního tahače a absolvoval kompletní evropský šampionát s tovární podporou automobilky MAN v barvách rakouského Truck Race Teamu Allgäuer. Lacko obsadil v konečné klasifikaci jezdců sedmou pozici. Ve španělském šampionátu trucků pak získal český závodník druhé místo.

V letošním roce MKR Technology nasadí do šampionátu tři identické závodní kamiony v červenočerném zbarvení. Vedle českého jezdce bude tento tým reprezentovat Markus Bösinger, který v loňské sezóně skončil druhý a Markus Östreich, ten byl celkově čtvrtý.

MKR Technology, který letos vstupuje do své druhé sézony, je oficiálně podporován automobilkou Renault Trucks. Ta se mimo jiné podílí na vývoji motoru, podvozku i designu vozu. Tým vede Mario Kress, který má za sebou jednadvacet let zkušeností.

Základem pro závodní tahače MKR Technology je podvozek vyvinutý na bázi tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 13 litrů poskytuje maximální výkon 817 kW (1110 k) při 2200 min-1 a točivý moment 5100 Nm dostupný od 1400 do 1600 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)