Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks: Systém OptiTrack nabízí dočasný pohon všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks uvedla svůj systém dočasného pohonu předních kol OptiTrack v dubnu 2010. Tehdy byl k dispozici pouze pro tahače s jedinou konfigurací náprav, ale i díky zájmu zákazníků se nabídka výrazně rozrostla.

Systém dočasného pohonu předních kol měl premiéru v roce 2010 v tahači Renault Premium Lander 4x2 OptiTrack. V následujícím roce začal Renault Trucks s rozšiřováním nabídky a v současnosti jsou s tímto systémem pohonu v rámci modelové řady Premium Lander k dispozici podvozky pro montáž nástaveb s konfigurací náprav 4x2, 6x2, 6x4 a tahače 6x4 a 4x2.

Systém OptiTrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je řidič opravdu potřebuje. Na rozdíl od klasického řešení konvečního pohonu všech kol nedochází ke stálému otáčení hnací hřídele k přední nápravě, čímž OptiTrack přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Renaulty řady Premium Lander vybavené systémem OptiTrack, mohou pouhým stisknutím tlačítka na palubní desce zapnout dočasný pohon přední nápravy. Princip spočívá v přidání hydrostatického pohonu předních kol. Ten se dá vypnout, protože točivý moment na přední nápravu přenášejí dva hydraulické motory integrované do nábojů kol.

OptiTrack je k dispozici od klidu až do rychlosti 25 km/h, kdy se automaticky odpojí a lze jej aktivovat při jízdě vpřed i vzad. Nepřináší přitom mimořádné náklady spojené s konvenčním pohonem všech kol.

Dopravce má podle Renault Trucks ve srovnání s klasickým řešením pohonu všech kol k dispozici o téměř 500 kg větší užitečné zatížení a spotřeba paliva klesá minimálně o 10 %. To se děje díky tomu, že klasický přední pohon nahradil hydraulický.

K významným výhodám vozidel vybavených systémem OptiTrack ve srovnání s plněpohonnými vozy je výrazně nižší hlučnost a vyšší komfort v kabině. Renaulty Premium Lander s tímto systémem pohonu představují alternativu k vozidlům se stálým pohonem všech kol a jsou vhodným řešením například pro zásobování staveb. Pozornost zákazníků rovněž přitahuje jednoduchost používání systému OptiTrack a jeho výkony.

Renault Trucks uvádí, že prodeje vozidel vybavených systémem OptiTrack vykazují v posledních třech letech neustálý vzestup a zákazníci jsou s nimi spokojeni.

Stavební řadu vozidel Renault Trucks v současnosti tvoří zástupci tří modelových řad. Nejmenší z nich je Midlum 4x4 o celkové hmotnosti 16t. Střed nabídky představuje Premium Lander a na vrcholu stojí Kerax.

V letech 2012 a 2013 se Stavební řada vozidel společnosti Renault Trucks rozrostla o model Premium Lander Tridem 8x4*4, vybavený poslední říditelnou nápravou usnadňující manévrování, a o čtyři nová provedení modelu Premium Lander OptiTrack (podvozek 4x2, 6x2, 6x4 a tahač 6x4). Řada Kerax byla vedle balíčku Kerax Adventure doplněna verzí Kerax XTREM 8x8 splňující ty nejnáročnější požadavky na průchodnost vozidla terénem, která je k dispozici se 24palcovými koly a je homologována pro provoz na běžných silničních komunikacích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)