Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks uvedl novou řadu D pro rozvážkovou a distribuční službu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks v květnu oznámila, že v polovině června představí novou modelovou řadu. Ve skutečnosti jich uvádí několik a první z nich je označena velkým písmenem D.

Nové modelové řady Renault Trucks již nenesou jména jako dosavadní vozidla této značky, která zůstávají prozatím v nabídce s motory Euro 5, ale jsou označena velkými písmeny. Nejmenší z nich je řada D, která je určena především pro využití v rozvážkovém a distribučním provozu.

První skicy nových modelových řad Renault Trucks byly načrtnuty již v roce 2006 v návrhářském centru společnosti pod taktovkou Hervé Bertranda a definitivní podoba designu byla vytvořena před třemi roky.

Při tvorbě návrhů i konečném ladění designu byl samozřejmě brán ohled na snižování spotřeby paliva a s tím související aerodynamické vlastnosti vozidla. Pro jejich zlepšení bylo zvoleno zkosené čelní sklo a sloupek A se sklonem 12°. Hrany vedené po bočních stranách kabiny a profilované světlomety taktéž přispívají ke snižování spotřeby paliva.

V případě řady D mají mít zákazníci Renault Trucks možnost výběru z devíti typů kabiny od krátké denní, prodloužené přes spací až k několika provedením čtyřdveřové s kapacitou od čtyř do osmi členů posádky. Kromě různé délky kabiny a počtu sedadel budou k dispozici i tři různé šířky. Základem je 2,1 m pro D, následuje 2,3 m pro D Wide a vrchol představuje šířka 2,5 m pro D Access.

Všechny kabiny mají podle Renault Trucks vynikat ergonomií, komfortem i dílenským zpracováním a použitými materiály. Interiér je rozdělen do dvou různých oddílů. První z nich je určen k řízení, zatímco druhý je věnován odpočinku. Ve srovnání s předchůdcem má do kabiny pronikat o 30 % méně hluku.

K pohonu nové řady D poslouží přeplňované vznětové čtyřválec DTI 5 o objemu 5,1 litru a šestiválce DTI 8 s objemem 7,7 litru. Tyto motory splňující emisní normu Euro 6 budou kombinovány s jednou z osmi nabízených převodovek. Manuální převodovky nabídnou šest nebo devět rychlostí, automatizované šest nebo dvanáct rychlostí a automatické mají pět nebo šest rychlostních stupňů.

Renault Trucks řada D - Motor DTI 5
Nejvyšší výkon [kW/min-1]155/-177/-
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]800/-900/-

Renault Trucks řada D - Motor DTI 8
Nejvyšší výkon [kW/min-1]184/-206/-235/-
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]950/-1050/-1200/-

Standardem pro všechny verze řady D budou systémy EBS, ESC a ASR, které může doplňovat řada dalších asistentů zvyšujících bezpečnost provozu i komfort řízení jako například asistent rozjezdu ve svahu.

Stejně jako v případě kabin a pohonných jednotek nabídne Renault Trucks u řady D široké možnosti kombinací konfigurací náprav, jejich rozvorů a celkových délek vozidel.

Zákazníci mají mít uvedení na trh možnost volby z konfigurací 4x2, 4x4, 6x2 s poháněnou první zadní nápravou, 6x2*4 s řízenou poslední nápravou a 6x2/4 s řízenou první zadní nápravou a poháněnou poslední zadní nápravou.

Rozvorů náprav bude k dispozici celkem 17 od 3250 mm až po 6800 mm pro dvou- i třínápravová vozidla. ¨Renault Trucks uvádí, že délka ložné plochy se v závislosti na použité kabině a rozvoru náprav může pohybovat od 2897 mm do 6442 mm.

Na českém trhu bude nová modelová řada D k dispozici ve verzích s celkovou hmotností vozidla od 3,5 do 7,5 tuny nebo 10 až 18 tun a pak také jako D Wide s 18 až 26 tun.

Vývoj nové modelové řady vozidel Renault Trucks probíhal sedm let a první prototypy vyjely již v roce 2008. Od té doby vzniklo 500 zkušebních vozů, s nimiž bylo najeto 10 milionů kilometrů na uzavřených tratích, v běžném provozu i v extrémních podmínkách od -40°C do +60°C. Vývojové týmy strávily 5 milionů hodin testováním jednotlivých komponentů i celých vozidel a celého procesu vývoje se zúčastnilo 50 zákazníků společnosti Renault Trucks.

V souvislosti se spuštěním výroby nové modelové řady investoval Renault Trucks do svých francouzských továren v Lyonu (Rhône), v Bourg-en-Bresse (Ain) a v Blainville-sur-Orne (Calvados) celkem 150 milionů eur.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)