Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo Gordini: Nově i s motory dCi a TCe

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (114)
Před rokem Renault oživil jméno Gordini prostřednictvím nejostřejšího Twinga. Nyní nabídne tento model i s méně výkonnými motory a poprvé v historii se Gordini spojí s dieselem.

Renault Twingo RS Gordini bylo s motorem 1,6 16V (98 kW) prozatím tím nejsportovnějším zástupcem nejmenšího modelu francouzské značky. Nyní se automobilka rozhodla pro rozšíření nabídky motorizací směrem dolů. Důvodem pro tento krok je popularita modelů Gordini u zákazníků.

Nově tedy bude Twingo Gordini k dispozici s přeplňovaným čtyřválcem TCe 100 o objemu 1,2 litru s výkonem 74 kW (100 k). Toto provedení v nabídce nahradí verzi GT, kterou pohání stejný motor.

Zásadním krokem ve spojení se jménem Gordini je nasazení vznětové motorizace s označením dCi 85. Turbodiesel o výkonu 63 kW (85 k) rozhodně nenadchne zájemce o sportovní hatchback, ale podle Renaultu tento model uspokojí zájemce o stylový francouzský automobil s úsporným motorem.

Díky emisím CO2 jen 100 g/km budou mít zákazníci ve Francii možnost získat na nákup Twinga Gordini dCi 85 státní ekologickou dotaci ve výši 500 Euro.

Kromě dvou nových motorizací provedl Renault i lehké retuše vzhledu exteriéru a výbavy interiéru. Méně výkonné verze Twinga Gordini se liší od ostatních provedení včetně Twinga RS Gordini díky odlišně tvarovaným nárazníkům a stojí na 15palcových kolech, zatímco verze s motorem 1,6 16V má standardně kola o průměru 16 nebo 17 palců.

V interiéru jsou podobně jako u nejvýkonnějšího provedení použita sportovní sedadla, hliníkové sportovní pedály, části čalounění sedadel, výplní dveří, volantu, otáčkoměr a několik dalších doplňků v barvě karoserie.

V závislosti na trhu bude standardních výbava nových Gordini obsahovat manuální nebo automatickou klimatizaci, tempomat, autorádio s CD i MP3 přehrávačem, rozhraní Bluetooth a samostatně stavitelná zadní sedadla. Nabídka laku karoserie obsahuje bílou a dva metalické laky, jimž jsou černá a modrá.

Renault již zveřejnil i ceny Twinga Gordini s novými motory pro franouczský trh. Provedení s motorem TCe 100 začína na 14.800 Euro (zhruba 365.00,- Kč). Verze dCi 85 bude na trhu až od ledna příštího roku s cenou od 16.550 Euro (okolo 410.000,- Kč).

Prodej nových motorizací bude postupně zahájen na všech důležitých trzích Evropy a podle tiskové zprávy automobilky Renault se jich dočkáme i u českých prodejců. Na českém trhu je v současnosti Renault Twingo RS Gordini s motorem 1,6 16V (98 kW) nabízeno za 399.900,- Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (114)
Avatar - white label
7. 11. 2010 00:54
Re: PRAVDA STYLU
Ne ne, mně je ze současných Renaultů RS nejsympatičtější CRS (buď klasické, nebo výroční), design Meganu III se mi vůbec nelíbí (na rozdíl od Meganu II)..
Avatar - Ronault.
6. 11. 2010 22:06
Re: PRAVDA STYLU
Je třeba se na tohle auto dívat pohledem potenciálního kupce. Třeba ty nejsi cílová sorta kupců, ani já ne. Ty bys tíhnul spíše k Meganu RS a já Cliu RS, které ve verzi Gordini je "ochuzeno" o tyhle plastové barevné potrhlosti. Twingo RS je spíše pro "stylového" mladého jižana, francouze, itala, který auto protáhne pár pobřežními vlásenkami a chce na to lovit mladé prvničky... K samotnému Twingu se dá dokoupit nepřeberné množství nálepek, polepek, symbolů, dekorů atd., to k téhle třídě tak nějak patří.
Avatar - white label
6. 11. 2010 10:22
Re: PRAVDA STYLU
Jen ještě k exteriéru Gordini, ty bílé pruhy mi tam nakonec vadí nejméně (aspoň mají určitou historickou návaznost), nesrovnatelně "tuzingověji" působí třeba ten bílý rámeček v předním nárazníku a vrcholem "Mattelovské kýče" je kombinace s modrým lakem na hliníkových kolech... 8-s
[odkaz]
Tak nějak si opravdu spíš představuju optický "garážový tuzing", i když ten zpravidla bývá (technicky) v podstatně horším provedení...
Avatar - Ronault.
6. 11. 2010 01:28
Re: PRAVDA STYLU
:yes:
Avatar - white label
5. 11. 2010 20:26
Re: PRAVDA STYLU
Celkově proti CRS nemám vůbec nic, naopak, ale "úprava" interiéru CRS ve stylu Gordini je podle mě zřetelně "kýčovitá"...
Jinak Polo GTI a CRS nemám celkově vůbec potřebu srovnávat, jsou to jiné světy, pro jinou cílovou skopinu...
CRS může nabídnout právému zájemci o něj, něco, co mu za méně dokonalý interiér může stát...