Renault Twingo třetí generace bude mít opět jen benzinové motory

Třetí Twingo dostane poprvé v historii pohonné jednotky umístěné vzadu a pětidveřovou karoserii. Její tvary jsou už víceméně jasné, viděli jsme je v dubnu na elektrické studii Twin'Z a o měsíc později na třídveřovém ostrém hatchbacku Twin'Run. Zatímco první jmenovaný koncept poháněl elektromotor s 50 kW a 226 N.m, Twin'Run měl uprostřed umístěný tříapůllitrový vidlicový šestiválec s 239 kW a 380 N.m.
Víceméně jistý je rozvor 2495 mm a délka mezi 3,6 a 3,7 m. Proti sobě otevírané dveře z elektromobilu pochopitelně do série určitě nepřežijí. Čtyřmístné auto vyvíjené spolu s novým Smartem sice vypadá na první pohled hravě, ale originalita prvního Twinga mu bohužel chybí. Ani v případě odcházející druhé nelze o nějaké výjimečnosti moc mluvit. Bezpečnostní předpisy dostaly přednost. Nicméně radikální (a poněkud rozpačitý) facelift z léta 2011 hovoří za vše, první řada za skoro patnáct let výroby v Evropě nic takového nepotřebovala... Mimochodem, její jihoamerická produkce v kolumbijské továrně Sofasa Renault skončila až v červnu 2012!
Nová generace také nedostane diesel. V zádi najdeme určitě přeplňovanou tříválcovou devítistovku TCe s výkonem 66 kW z Clia, která bude muset bát přepracována tak, aby se pod zavazadlový prostor vešla. Atmosférická verze tohoto agregátu nabídne 48 kW. V plánu je nakonec i pokračovatel Twinga RS s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe/103 kW. Atmosférická šestnáctistovka současného nejvýkonnějšího provedení tak odejde do historie. Čísla jsou zatím odhadovaná a mohou se ještě změnit. Malý renault by se měl kromě manuální převodovky dočkat také dvouspojkové.
Výroba třetí generace Twinga zcela jistě zůstane ve Slovinsku (Novo Mesto). Připomeňme, že originální X06 naftový motor také postrádala. Pod kapotou pomalu končící řady X44 se kromě zážehových motorů 1,15 l/45 a 56 kW, turboverze se 74 kW a zmíněné 1,6 l/99 kW objevila však také vznětová pohonná jednotka 1,5 dCi/49 kW.