Renault využívá použité baterie ze svých elektromobilů k pohonu motorových člunů
Renault ve spolupráci se společností Seine Alliance a odborníky na elektrický pohon z Green-Vision vyvinul plně elektrický motorový člun napájený renovovanými bateriemi z elektromobilů.
Druhý život pro baterie z elektromobilů značky Renault mohou představovat i motorové čluny. První z nich s názvem Black Swan má být prvním krokem na cestě společnosti Seine Alliance k plně elektrické říční plavbě v Paříži do roku 2024.
Motorový člun Black Swan s celkovou délkou 8,54 m a schopností přepravit až osm cestujících se stává průkopníkem ve využití lithium-iontových baterií, které již mají svůj tzv. první život v elektromobilech značky Renault za sebou.
Baterie po renovaci v případě motorového člunu Black Swan poskytují potřebnou energii dvojici elektromotorů s výkonem 20 kW a umožňují dvě hodiny plavby po řece Seině v Paříži, přičemž plné nabití má trvat jen dvě až tři hodiny.
Black Swan zahajoval svou kariéru jako rychlý motorový člun, který vyrobila italská loděnice Tullio Abbate s tradičním spalovacím motorem. Po přestavbě na elektrický pohon využívá čtyři baterie z elektromobilů, které jsou uloženy ve speciálně navržených, vodotěsných pouzdrech z nerezové oceli, umístěných pod lavicovými sedadly.
Hmotnost baterií a elektromotorů v motorovém člunu Black Swan je 278 kg, což je údajně méně než součet hmotnosti původní palivové nádrže a motorů.
Renault v souvislosti s tímto elektrickým motorovým člunem uvádí, že se podílí i na dalších projektech opětovného využití baterií z elektromotorů a zmiňuje portugalský ostrov Porto Santo, kde jsou používány k ukládání přebytečné energie vyrobené zdejšími solárními a větrnými elektrárnami.
Zdroj: Renault