Renault zvýšil prodeje o 2,2 %, letos chce růst o 10 % (prodejní výsledky 2007)

Francouzská automobilka Renault SA minulý rok zvýšila prodej svých vozů o 2,2 % na 2,49 milionu automobilů. Renault se k růstu vrátil poté, co v roce 2006 vykázal pokles prodeje o 4 procenta. Automobilka rovněž oznámila, že tento rok očekává nárůst prodeje přinejmenším o 10 %. Aktuální rok bude podle šéfa prodeje a marketingu Patricka Blaina z hlediska střednědobé prodejní strategie Renaultu klíčový. Má-li být dosaženo prodejního cíle stanoveného pro období od roku 2005 do roku 2009 (nárůst prodeje o 800 tisíc vozů), musel by prodej vozů Renault v tomto a příštím roce růst alespoň o 15 %. Renault chce prodeje rozhýbat expanzí nových modelů. Zatímco v loňském roce automobilka na trh uvedla sedm nových modelů, letos počítá hned s devíti novinkami.
Prodeje automobilky Renault zahrnují značky Renault, Dacia a Samsung. Vozů značky Renault se v loňském roce prodalo o 1 % více, vozů Dacia o 17 % více a vozů Samsung naopak méně, a to o 1,4 %. V Evropě klesly prodeje automobilky o 4,1 %, ve Francii o 1,8 %. Podíl Renaultu na celosvětovém trhu osobních a lehkých užitkových vozidel klesl z předloňských 3,7 na 3,6 procenta.
Blain k výsledkům uvedl, že se díky značce Dacia Renault postupně zbavuje závislosti na evropském trhu. Renault také ústy Blaina potvrdil, že nemá v plánu expanzi na severoamerický trh a zvažuje naopak vstup na čínský trh.