Resort dopravy vypsal tendr na manažera mýtného po firmě Kapsch

Projektový manažer by pro ministerstvo dopravy měl především zpracovat studii efektivity způsobů výběru mýtného. Má tak rozhodnout, jestli bude výhodné pokračovat v současné mikrovlnné technologii sledování pomocí mýtných bran, nebo dát přednost satelitnímu monitoringu, případně kombinaci obou systémů.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. Letos v dubnu resort vypsal tendr na poradenskou firmu, která má státu s výběrem budoucího systému radit. Jak vyplývá z věstníku veřejných zakázek, nabídky mohou uchazeči podávat do 11. srpna.
Zatím není definitivně jasné, zda se mýto rozšíří i na silnice prvních tříd a zda se bude mimo kamionů a autobusů vztahovat na osobní automobily. Ty v současnosti platí dálniční známky.
Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007. Loni systém získal zhruba 8,55 miliardy korun, od zahájení provozu to činí téměř 50 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží společnosti Kapsch a jejím subdodavatelům mezi 18 a 20 procenty.