Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Restomod Mercedesu 300 SEL 6.3 s osmiválcem z Corvette! Nádhera nebo svatokrádež?

Filip Melich Filip Melich 2. 11. 2022 • 03:03
24
4
Zobrazit náhledy (24)
Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL Icon Derelict Mercedes-Benz 300 SEL

Společnost Icon je jedním z nejlepších specialistů na restomody. Jejím nejnovějším počinem je Mercedes-Benz 300 SEL 6.3, v němž prakticky nezůstal kámen na kameni.

Kalifornská společnost Icon se na našem webu neobjevuje poprvé. Zpravidla se věnuje úpravám a restaurování starých off-roadů nebo amerik, ovšem nyní si vzala do parády trochu jiný kalibr. Na právě probíhající SEMA Show v Las Vegas vystavuje Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 ročníku 1971 ve vlastní sérii Derelict.

Zakladatel a hlavní designér společnosti Icon, Jonathan Ward, říká: „Naší specialitou je zachování všeho, co na veteránech milujeme, přičemž je zároveň děláme zábavnější a s větším zážitkem z řízení.“ Stavba začala použitím podvozku od společnosti Art Morrison s odpružením typu coil-over na všech čtyřech kolech a nezávislým zavěšením vzadu.

Video se připravuje ...

Původní ikonický osmiválec M100 o objemu 6,3 litru se vstřikováním Bosch, výkonem 184 kW (250 k), respektive až 224 kW (300 k) v USA, a točivým momentem 500 Nm (588 Nm v USA) v kalifornském Iconu nahradili 6,2 litrovým osmiválcem LS9, který se používal například ve starších vrcholných Corvettách ZR1.

V tomto případě Icon neuvádí konkrétní specifikace motoru, ale můžeme předpokládat pořádný nárůst ve srovnání s původní jednotkou auta – Corvette ZR1 generace C6 z tohoto motoru dostávala 476 kW (647 k). Použitou převodovkou je přestavěné čtyřstupňové automatické ústrojí 4L85E.

Nové je hřebenové řízení a brzdy Brembo s posilovačem, přičemž obměny se rovněž dočkala elektrika a všechny trubky a hadičky. Původně vypadající a detailně restaurovaný interiér skrývá moderní klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, podporu Bluetooth nebo audiosystém Focal se čtyřmi reproduktory, subwooferem a zesilovačem.

Zatímco interiér vypadá jako nový, exteriér má dávat najevo známky času a používání – to je jednou z podstat série Derelict. Karoserie je pak doplněna detaily z nerezové oceli a chromu. Konkrétní cenu tohoto kousku Icon nezmiňuje, ale přijímá objednávky na další stavby, které probíhají ručně a dle přání zákazníka. Ceny série Derelict startují na 450.000 dolarech, tedy 11 milionech korun. A jak se tenhle Mercedes zamlouvá vám? Je to nádhera nebo svatokrádež?

Doporučujeme

Témata
Avatar - Dinar
3. 11. 2022 10:51
Já jsem příznivcem
restomodů. U nich nejde o záchranu klasiky, ale o možnost jezdit klasickým autem (design, atmosféra doby) se soudobou technikou, je to pro někoho, kdo nechce veterána v perfektním stavu do garáže k občasným vyjížďkám, ale pro někoho, kdo chce daily car v hávu klasiky. Můžeme se bavit o znehodnocení nebo naopak zhodnocení daného auta, ale to jsou kategorie hodně subjektivní. A použití LS motoru v tomto konkrétním kusu taky docela chápu, je to osmiválec za osmiválec, LS motory jsou povedené a hlavně tak rozšířené, že velmi dobře a relat. levně servisovatelné. Jsou taky proto nejčastějším motorem pro "engine swap" v Americe. Za sebe dávám tomuhle medvědovi palec. :yes: :-)
Avatar - mariov8
2. 11. 2022 12:47
Hodnota
Být to obyčejná S klasse W108 nebo i W109 O.K., ale zrušit sběratelsky již docela ceněnou a relativně i vzácnou 300SEL 6,3 přestavbou s motorem z Chevroletu?! :'-(
Avatar - 3_diamanty
2. 11. 2022 12:01
Nadherna svatokradez
Pecka masina :yes:
2. 11. 2022 09:26
Ale jako jo...
.... asi bych preferoval úplnou klasiku ale jestli to po té úpravě opravdu funguje, není to ani nebezpečné, ani nějak otravné, tak vlastně proč ne. Jen bych byl na pochybách s hodnotou takového auta - při dalším prodeji takto upravené auto asi moc zájemců nenajde protože je prostě hodně specifické a tak by tam mohl být nepříjemný propad ceny.

Ale kdo neřeší prachy a dává mu to smysl, tak směle do toho :-)