Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nádherný Hudson Coupe z roku 1949 má pod kapotou sympatické překvapení

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 8. 2019
36
1
Zobrazit náhledy (36)
ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe ICON Derelict 1949 Hudson Coupe

Na první pohled působí tento Hudson z konce čtyřicátých let dvacátého století jako veterán, který se dnešních dnů dočkal v relativně slušném stavu, ale pod jeho kapotou se ukrývá moderní přeplňovaný osmiválec.

Společnost Icon z kalifornského Los Angeles, jejíž kořeny sahají do roku 1996, se proslavila především díky svým moderním interpretacím terénních klasiků, jimž se věnuje dodnes.

Mezi hlavní hvězdy v nabídce této firmy patří restomody, jejichž základem jsou zástupci terénních vozů značky Toyota z let 1960 až 1984, Ford Bronco první generace z let 1966 až 1977 či silniční pick-up, vycházející z vozů značky Chevrolet z přelomu čtyřicátých a padesátých let.

V posledních letech má tato firma ve své nabídce i program Derelict, v němž se zaměřuje na automobily ze třicátých až sedmdesátých let dvacátého století. V rámci tohoto programu může dojít ke kompletní renovaci klasika či omlazení jeho techniky.

V případě kupé značky Hudson z roku 1949 došlo k zachování vzhledu, v němž byl tento vůz nalezen někde ve stodole v Severní Karolíně a důkladnému přepracování techniky, ukrývající se pod boubelatou karoserií.

Exteriér tedy ani trochu nenapovídá, že se nejedná o Hudson Coupe. Interiér s čalouněním sedadel a několika dalších částí kůží z aligátorů již možná lehce napovídá. Zcela jasno je však po otevření kapoty. Pod ní je totiž usazen přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9 o objemu 6,2 l, který byl původně určen pro Chevrolet Corvette ZR1 a zde nahrazuje řadový šestiválec.

Hudson se díky svému novému motoru může pochlubit nejvyšším výkonem 476 kW (647 k) při 6500 otáčkách za minutu a točivým momentem 819 N.m při 3800 otáčkách za minutu. Osmiválec spolupracuje s čtyřstupňovým automatem připraveným u Huntington Beach Transmissions, jehož prostřednictvím roztáčí kola zadní nápravy.

V souvislosti s instalací nového a výrazně výkonnějšího motoru se klasik z konce čtyřicátých let dvacátého století dočkal řady úprav ve své konstrukci. Podvozek doplnil nově navržený pomocný rám a nechybí zde plně stavitelné moderní tlumiče. Brzdový systém nese značku Brembo a kola se jen tváří jako původní disky, v čemž jim pomáhají chromované poklice, ale ve skutečnosti jedná o nová 18palcová kovaná kola.  

Zdroj: Icon

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku