Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ICON Derelict 1949 Hudson Coupe
ICON Derelict 1949 Hudson Coupe
ICON Derelict 1949 Hudson Coupe
ICON Derelict 1949 Hudson Coupe
36 Fotogalerie

Nádherný Hudson Coupe z roku 1949 má pod kapotou sympatické překvapení

Na první pohled působí tento Hudson z konce čtyřicátých let dvacátého století jako veterán, který se dnešních dnů dočkal v relativně slušném stavu, ale pod jeho kapotou se ukrývá moderní přeplňovaný osmiválec.

Společnost Icon z kalifornského Los Angeles, jejíž kořeny sahají do roku 1996, se proslavila především díky svým moderním interpretacím terénních klasiků, jimž se věnuje dodnes.

 

Mezi hlavní hvězdy v nabídce této firmy patří restomody, jejichž základem jsou zástupci terénních vozů značky Toyota z let 1960 až 1984, Ford Bronco první generace z let 1966 až 1977 či silniční pick-up, vycházející z vozů značky Chevrolet z přelomu čtyřicátých a padesátých let.

 

 

V posledních letech má tato firma ve své nabídce i program Derelict, v němž se zaměřuje na automobily ze třicátých až sedmdesátých let dvacátého století. V rámci tohoto programu může dojít ke kompletní renovaci klasika či omlazení jeho techniky.

 

V případě kupé značky Hudson z roku 1949 došlo k zachování vzhledu, v němž byl tento vůz nalezen někde ve stodole v Severní Karolíně a důkladnému přepracování techniky, ukrývající se pod boubelatou karoserií.

 

 

 

Exteriér tedy ani trochu nenapovídá, že se nejedná o Hudson Coupe. Interiér s čalouněním sedadel a několika dalších částí kůží z aligátorů již možná lehce napovídá. Zcela jasno je však po otevření kapoty. Pod ní je totiž usazen přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9 o objemu 6,2 l, který byl původně určen pro Chevrolet Corvette ZR1 a zde nahrazuje řadový šestiválec.

 

Hudson se díky svému novému motoru může pochlubit nejvyšším výkonem 476 kW (647 k) při 6500 otáčkách za minutu a točivým momentem 819 N.m při 3800 otáčkách za minutu. Osmiválec spolupracuje s čtyřstupňovým automatem připraveným u Huntington Beach Transmissions, jehož prostřednictvím roztáčí kola zadní nápravy.

 

 

 

V souvislosti s instalací nového a výrazně výkonnějšího motoru se klasik z konce čtyřicátých let dvacátého století dočkal řady úprav ve své konstrukci. Podvozek doplnil nově navržený pomocný rám a nechybí zde plně stavitelné moderní tlumiče. Brzdový systém nese značku Brembo a kola se jen tváří jako původní disky, v čemž jim pomáhají chromované poklice, ale ve skutečnosti jedná o nová 18palcová kovaná kola.  

 

Zdroj: Icon