Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Skyline 2000GT
Nissan Skyline 2000GT
Nissan Skyline 2000GT
Nissan Skyline 2000GT
35 Fotogalerie

Restomod Nissanu Skyline má blok z naftového šestiválce. Vyvine 406 koní

Lukáš Volšický

Americká tuningová dílna z Utahu se rozhodla postavit restomod oslavující nejvzácnější originální Nissan Skyline GT-R. Základ má v dostupnějším modelu.

S moderními restomody se v posledních letech roztrhl pytel a každou chvíli vidíme nějakou novou reinkarnaci Porsche 911. Zatím jen absolutní minimum specializovaných výrobců se však věnuje kultovním japonským autům, díky čemuž vzniká velká obchodní příležitost, pokud se tomu chcete věnovat a bije vám srdce pro auta ze země vycházejícího slunce. Teď toho využili i v americkém Utahu.

Specialisté z JDM Legends se inspirovali legendární „Kenmeri“, jak se v komunitě přezdívá legendárnímu Nissanu Skyline 2000GT-R ze začátku sedmdesátých let, a uvádějí na svět svůj nejnovější restomod. Ten sice zakládají na originálním kupé od Nissanu, ale rozhodli se pro nižší a lépe dostupnou modelovou variantu 2000GT, protože vrcholné GT-R se vyrábělo pouze v letech 1972 až 1973 a vzniklo jen 197 kusů.

K předčasnému ukončení produkce tohohle kupé přispěla hlavně ropná krize v roce 1973 a následný pokles zájmu o výkonná sportovní auta. A teď znáte důvod, proč tenhle moderní skyline jako GT-R jen vypadá – tvůrci se rozhodli sáhnout po stejných stylingových dílech. A zatímco GT-R mělo dvouvačkový šestiválec DOHC o 160 koních, slabší GT mělo pouze jednovačkovou variantu SOHC o 130 koních.

Původní atmosférický motor však pod kapotou tohoto kousku už nenajdeme. V JDM Legends jej vybavili 3,5litrovým šestiválcem Nissan L-Series z Nissanu Maxima s blokem z naftového motoru, protože ten se lépe vejde pod kapotu, a díky tomu jej mohou vybavit nezávislými škrtícími klapkami Jenvey pro každý válec zvlášť.

Se zakázkovou řídicí jednotkou má výsledných 406 koní, které přenáší na zadní kola přes závodní spojku Jim Wolf, šestistupňovou manuální převodovku z Nissanu 350Z, hliníkové hnací hřídele Driveshaft Shop a samosvorný diferenciál. Za klasickými 15“ koly RS Watanabe se pak ukrývá stavitelný sportovní podvozek a výkonnější brzdy.

Všimněte si také prázdného interiéru s minimálním odhlučněním a sportovními sedadly Datsun Competition. Vnitřní strany dveří nesou panely z uhlíkových vláken a JDM Legends uvádějí, že pohotovostní hmotnost vozu je jen 1134 kilogramů. To nejdůležitější ale neuvádějí – výslednou cenu kompletní úpravy.

Video placeholder
Nismo Nissan Skyline GT-R • Nismo