Retro design Land Cruiseru baví i úpravce. Staro-novou masku dostal další model
Kulatá světla, výrazné blinkry a robustní černou masku může mít i třetí generace pick-upu Tacoma.
Retro je poslední dobou opět v kurzu, na což s poslední generací modelu Land Cruiser vsadila i značka Toyota. Pozornost veřejnosti si získala zejména verze First Edition, která se svými kulatými světlomety odkazuje na Land Cruiser série 60. Jenže na tenhle styl dlouhodobě sází i společnost Flex Automotive.
Ta nabízí konverzi předchozích generací Land Cruiseru, zejména 100 a 80, právě do retro-stylu šedesátkové série. Tato úprava, společně s dalšími retro-úpravami vozů Toyota, pak spadá do úprav řady Renoca, která se nově rozrůstá o další model – Windansea. Jméno je přitom odvozeno od pláže v San Diegu a model byl poprvé vyvinut speciálně pro americký trh.
Základem modelu Renoca Windansea je třetí generace modelu Toyota Tacoma, tedy robustního pick-upu, kterému úpravce nadělil zcela novou příď. Ta zaujme především kulatými světlomety, nechybí však ani jednoduchá černá maska chladiče s výrazným světlým nápisem Toyota, upravená kapota nebo nový přední nárazník s chromovaným ochranným dekorem.
Kromě toho dostal retro-upravený model Tacoma také nové černé dekory, například lemy podběhů, nebo retro kola s chromovanými středovými pokličkami, obutá do terénních pneumatik. Zákazníci si navíc mohou připlatit za zvýšení podvozku, nášlapy, přídavná světla, rám na korbu, atd.
Drobné změny se mohou odehrát i v kabině, nečekejte ale žádné extra retro. Úpravce nabízí například nový potah palubní desky, nová sedadla, upravený audio-systém, odolné koberečky či nový infotainment. Pod kapotou pak standardní 3,5litrový motor V6, nabízející nejvyšší výkon 278 koní, který je spojen výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou, posílající výkon na všechna kola.
Úprava je rozhodně zajímavá a není pochyb, že si najde své fanoušky. Ve srovnání s upravenými Land Cruisery sérií 80 a 100, na kterých stojí ostatní úpravy z řady Renoca, jsou ale u pick-upu až příliš vidět rozdíly mezi retro-hranatou-maskou a moderními lehce zaoblenými tvary kabiny.
Na závěr dodejme, že výroba kitů probíhá v Japonsku, odkud jsou následně přepraveny do americké pobočky úpravce Flex San Diego, kde probíhá kompletace vozů. Cena modelu Windansea přitom startuje od cca 52.800 dolarů (cca 1,2 milionu korun) a zahrnuje vůz, úpravu, kola, pneumatiky, atd.