Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Retro-EV nabízí klasické modely Rolls-Royce a Bentley s čistě elektrickým pohonem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 11. 2018
9
Zobrazit náhledy (9)
Retro-EV Rolls-Royce Retro-EV Rolls-Royce Retro-EV Rolls-Royce Retro-EV Rolls-Royce
Rolls-Royce a Bentley prozatím elektromobily svým zákazníkům nenabízí, ale i přesto si lze objednat čistě elektřinou poháněné modely těchto britských značek. Za jejich vývojem a výrobou stojí společnost Retro-EV.

Rolls-Royce představil již v roce 2011 studii 102EX, k jejímuž pohonu sloužila čistě elektřina, ale do své nabídky prozatím elektromobil nezařadil, i když je to údajně jen otázka času. Bentley svým zákazníkům prozatím odhalil model Bentayga Hybrid a připravuje plug-in hybridní Flying Spur, ale elektromobil je i u této značky hudbou budoucnosti.

Zájemce o luxusní elektromobil značky Rolls-Royce nebo Bentley ovšem nemusí být zoufalý, protože jeho přání jsou připraveni splnit u finské společnosti Retro-EV, za jejímž založením stojí Michael M. Richardson. Cílem této společnosti je totiž spojit to nejlepší ze světa klasických vozů s moderními technologiemi a za tímto účelem nabízí čistě elektřinou poháněné vozy britských značek.

Retro-EV v současnosti prezentuje svou proměnu kabrioletů, kupé a sedanů Rolls-Royce Corniche a Silver Shadow Coupé spolu se sesterskými vozy značky Bentley z let 1965 až 1995 v elegantní elektromobily.

Exteriér i interiér těchto vozů si zachovává styl i eleganci automobilů se spalovacími motory a nezasvěcený pozorovatel má dojem, že před ním stojí velmi dobře udržovaný nebo dokonale zrenovovaný Rolls-Royce ze šedesátých až devadesátých let dvacátého století.

Ve skutečnosti se ovšem jedná o čistě elektřinou poháněné vozidlo, které ve svých útrobách ukrývá čistě elektrický pohonný systém. Kabriolety Rolls-Royce e-Corniche i příbuzná kupé a sedany ke svému pohonu využijí elektromotor o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 500 N.m. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím jednostupňové převodovky.

Potřebnou energii elektromotoru poskytnou kapalinou chlazené baterie s kapacitou 40 kWh, které jsou usazeny v přídí pod kapotou. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na profilu trasy a stylu jízdy pohybovat kolem 150 km a dobití na plnou kapacitu může podle použitého způsobu nabíjení trvat 45 minut nebo až 12 hodin.

Retro-EV plánuje v elektromobily proměnit pouze určitý počet vozů značek Rolls-Royce a Bentley. V současnosti jsou přijímány objednávky a první vozy mají být zákazníkům dodány v příštím roce. Přestavba, zahrnující kompletní odstrojení vozu a jeho důkladnou renovaci zabere šest až devět měsíců. Ceny začínají na částce 250.000 eur (zhruba 6.525.000 Kč) za sedan a šplhají přes 275.000 eur (kolem 7.180.000 Kč) za kupé až k 300.000 eur (přibližně 7.850.000 Kč) za kabriolet.

Rolls-Royce a Bentley v současnosti v nabídce společnosti Retro-EV doplňuje ještě proměna roadsterů i kupé MGA a kupé Triumph GT6 a roadsterů Triumph Spitfire v elektromobily.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor