Říjnové výsledky Euro NCAP: Honda Civic, Kia Carnival, Lexus IS
V říjnu provedla organizace Euro NCAP další sérii crash testů. Tentokrát šlo o testy tří vozů tří různých kategorií. V kategorii malých rodinných vozů byl proveden test Hondy Civic, v kategorii velkých rodinných vozů byl otestován Lexus IS a konečně ve třídě MPV byla testována Kia Carnival.
Honda Civic (4 hvězdy)
Testovaný vůz Honda Civic vybavený předními, bočními a hlavovými airbagy dosáhl celkového počtu 30 bodů za ochranu posádky a získal čtyři hvězdy. Za čelní náraz obdržel Civic bodů 11 (69 %), za boční náraz bodů 16 (89 %) a tři body za připomínače nezapnutých pásů. Potenciální riziko představují podle Euro NCAP zejména části přístrojové desky, jejichž pohyb při nárazu může způsobit poranění v oblasti kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Další riziko představuje pedál akcelerátoru, který se při nárazu posunul zpět o více než 100 mm, což znamená zvýšené nebezpečí pro chodidla a kotníky řidiče. Maximální počet tří bodů získala Honda za připomínače pásů pro přední i zadní sedadla.
Co se ochrany dětí týká, může dealerská síť Hondy na požádání vypnout přední airbag spolujezdce, aby mohla být na toto místo umístěna dozadu obrácená dětská sedačka (přibližně pro děti do tří let). Úchyty ISOFIX na zadní řadě sedadel nebyly dostatečně jasně označené. Celkově získala Honda za ochranu dětí 38 bodů (78 %) a čtyři hvězdy.
V případě ochrany chodců představují největší nebezpečí krajní části kapoty. Naopak maximální počet bodů získaly za ochranu nohou chodců nárazník a přední hrana kapoty. Za přijatelnou ochranu byla ohodnocena také ta část kapoty, která se nejpravděpodobněji střetne s hlavou dítěte. Za ochranu chodců bylo Hondě Civic uděleno 24 bodů (67 %) a tři hvězdy ze čtyř možných.
Kia Carnival (4 hvězdy)
Nejméně bodů za ochranu posádky získala z testované trojice Kia Carnival (na některých trzích prodávaná jako Kia Sedona). Za přední náraz obdržela Kia Carnival bodů 10 (63%), za boční náraz plných 18 bodů (100 %) a za připomínače pásů přidalo Euro NCAP jeden bod. Celkově tedy získal Carnival 29 bodů a čtyři hvězdy. Při čelním nárazu došlo k posunutí částí z oblasti motoru ke kabině, došlo k proražení do oblasti nohou řidiče a k poškození některých svarů. Potenciální riziko představovaly pro kolena a stehna řidiče a spolujezdce některé části přístrojové desky. Brzdový pedál se při nárazu posunul zpět o více než 100 mm, což ohrozilo chodidla a kotníky řidiče. Připomínač nezapnutých pásů má pouze sedadlo řidiče.
Přední airbag spolujezdce je možné vypnout a umístit tak na přední sedadlo dozadu obrácenou dětskou sedačku. Euro NCAP ovšem upozornila na to, že informace o vypnutí airbagu není dostatečně jasně čitelná. Varovné upozornění ohledně umístění takové sedačky na přední sedadlo spolujezdce se nachází pouze na vnitřní straně protisluneční clony a při jejím sklopení tak není viditelné. Jako nedostatečně jasně označené hodnotí Euro NCAP úchyty ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu dětí získal Carnival 36 bodů (73 %) a tři hvězdy z pěti možných.
Za ochranu nohou chodců nezískal nárazník ani přední hrana kapoty žádný bod. Žádný bod (tedy žádná ochrana) nezískala ani ta část kapoty, která se pravděpodobně v případě nehody střetne s hlavou dítěte. Za nízkou byla označena ochrana hlavy dospělého chodce při střetu s kapotou. Celkově získala Kia Carnival za ochranu chodců 3 body (8 %) a jednu hvězdu ze čtyř možných.
Lexus IS (5 hvězd)
Lexus IS dopadl z této trojice nejlépe a celkově získal za ochranu posádky 33 bodů a dosáhl na maximálních pět hvězd. Za čelní náraz obdržel Lexus IS bodů 13 (81 %), za boční náraz bodů 18 (100 %) a za připomínače pásů dva body. Jako přínosné se v případě modelu IS ukázaly kolenní airbagy, které při střetu ochránily kolena a stehna pasažéra. Při střetu však došlo jako u Carnivalu k posunutí brzdového pedálu zpět a tím ke zvýšenému ohrožení chodidel řidiče. Připomínače nezapnutých pásů byly dostupné pro obě přední sedadla a splnily kritéria Euro NCAP.
Maximální počet bodů získal Lexus IS za ochranu dětí ve věku tří let v případě předního a bočního nárazu. Minimálně pak Lexus ztratil v případě ochrany 1,5letého dítěte. Přední airbag spolujezdce je možné vypnout a na místo spolujezdce umístit dozadu obrácenou dětskou sedačku. Informace o stavu zapnutí airbagu bylo dostupná jen v angličtině, systém upozornění nicméně splnil kritéria Euro NCAP. Úchytky ISOFIX na zadních sedadlech nebyly dostatečně jasně označené. Za ochranu dětské posádky získal Lexus celkově 39 bodů (80 %) a čtyři hvězdy.
Za ochranu chodců získal Lexus 15 bodů (42 %) a dvě hvězdy ze čtyř možných.