Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac Nevera si připsal 23 rekordů během jediného dne

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera
20 Fotogalerie
Diskuze (2)

Chorvatský elektrický supersport předvedl rekordní zrychlení až do 400 km/h.

Světu elektrických supersportů donedávna vládl italský model Pininfarina Battista, který stanovil pěknou řádku rekordů ve zrychlení. Nyní se však o slovo přihlásil chorvatský Rimac s modelem Nevera, na jehož základech mimochodem stojí i model Battista, který během jediného dne stanovil rovnou 23 rekordů ve zrychlení.

Rekordy byly stanoveny na testovací dráze Automotive Testing Papenburg v Německu, kde elektrický supersport naplno využil rovinku o délce čtyř kilometrů. Na správnost naměřených údajů pak dohlíželi i zástupci společností RaceLogic a Dewesoft, jejichž zařízení byla využita k měření časů. Na autě byly silniční pneumatiky Michelin Cup 2 R.

Video placeholder
Rimac Nevera onboard • Zdroj: Rimac

Během měření se pak ukázalo, že vůz zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 1,82 sekundy, 200 km/h pokoří za 4,42 sekundy, 300 km/h za 9,23 sekundy a 400 km/h za 21,32 sekundy – tedy alespoň podle zařízení Racelogic, Dewsoft naměřil v některých kategoriích zrychlení dokonce ještě o 0,01 sekundy lepší.

Rimac Nevera také stanovil nový rekord ve zrychlení z 0 na 400 km/h a následovném úplném zastavení, k čemuž auto potřebovalo 29,94 sekundy. Chorvaté tak překonal úchvatný Koenigsegg Regera, který na stejný kousek potřeboval během pokusu v roce 2019 čas 31,49 sekundy.

Video placeholder
Rimac Nevera • Zdroj: Rimac

DisciplínaRacelogicDewesoft
0-60 mph1,74 s1,74 s
0 -100 km/h1,82 s1,81 s
0-200 km/h4,42 s4,42 s
0-300 km/h9,23 s9,22 s
0-400 km/h21,32 s21,31 s
100-200 km/h2,59 s2,59 s
200-300 km/h4,81 s4,79 s
200-250 km/h2,00 s2,00 s
100-0 km/h (vzdálenost)29,12 m28,96 m
0-100-0 km/h4,03 s3,99 s
0-200-0 km/h8,85 s8,86 s
0-300-0 km/h15,68 s15,70 s
0-400-0 km/h29,94 s29,93 s
¼ míle8,26 s8,25 s
1/8 míle5,46 s5,44 s
½ míle12,82 s12,83 s
Míle s pevným startem20,62 s20,59 s
0-100 mph3,23 s3,21 s
0-120 mph4,19 s4,19 s
0-130 mph4,74 s4,75 s
0-250 mph21,89 s21,86 s
60-130 mph2,99 s2,99 s
0-200 mph10,86 s10,86 s

Vůz si také připsal rekordy v pružné akceleraci a sprintech na různé vzdálenosti – od ¼ míle, až po celou míli. Kromě zrychlení však model Nevera předváděl i působivé brzdění. K úplnému zastavení z rychlosti 100 km/h autu stačilo 29,12 metru dle měření Racelogic, respektive 28,96 metru dle měření Dewsoft.

Připomeňme, že Rimac Nevera je osazen čtveřicí elektromotorů, jejichž kombinovaný dosahuje 1914 koní a 2360 Nm točivého momentu. Rekordní vůz pak zdobilo černé lakování se zelenými dekory, což je odkaz na elektrické BMW 3 e30, se kterým Mate Rimac dříve jezdil a které si již v roce 2012 připsalo několik rekordů.

Vstoupit do diskuze (2)