Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac Nevera si připsal 23 rekordů během jediného dne

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Chorvatský elektrický supersport předvedl rekordní zrychlení až do 400 km/h.

Světu elektrických supersportů donedávna vládl italský model Pininfarina Battista, který stanovil pěknou řádku rekordů ve zrychlení. Nyní se však o slovo přihlásil chorvatský Rimac s modelem Nevera, na jehož základech mimochodem stojí i model Battista, který během jediného dne stanovil rovnou 23 rekordů ve zrychlení.

Rekordy byly stanoveny na testovací dráze Automotive Testing Papenburg v Německu, kde elektrický supersport naplno využil rovinku o délce čtyř kilometrů. Na správnost naměřených údajů pak dohlíželi i zástupci společností RaceLogic a Dewesoft, jejichž zařízení byla využita k měření časů. Na autě byly silniční pneumatiky Michelin Cup 2 R.

Video se připravuje ...

Během měření se pak ukázalo, že vůz zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 1,82 sekundy, 200 km/h pokoří za 4,42 sekundy, 300 km/h za 9,23 sekundy a 400 km/h za 21,32 sekundy – tedy alespoň podle zařízení Racelogic, Dewsoft naměřil v některých kategoriích zrychlení dokonce ještě o 0,01 sekundy lepší.

Rimac Nevera také stanovil nový rekord ve zrychlení z 0 na 400 km/h a následovném úplném zastavení, k čemuž auto potřebovalo 29,94 sekundy. Chorvaté tak překonal úchvatný Koenigsegg Regera, který na stejný kousek potřeboval během pokusu v roce 2019 čas 31,49 sekundy.

Video se připravuje ...

Disciplína Racelogic Dewesoft
0-60 mph 1,74 s 1,74 s
0 -100 km/h 1,82 s 1,81 s
0-200 km/h 4,42 s 4,42 s
0-300 km/h 9,23 s 9,22 s
0-400 km/h 21,32 s 21,31 s
100-200 km/h 2,59 s 2,59 s
200-300 km/h 4,81 s 4,79 s
200-250 km/h 2,00 s 2,00 s
100-0 km/h (vzdálenost) 29,12 m 28,96 m
0-100-0 km/h 4,03 s 3,99 s
0-200-0 km/h 8,85 s 8,86 s
0-300-0 km/h 15,68 s 15,70 s
0-400-0 km/h 29,94 s 29,93 s
¼ míle 8,26 s 8,25 s
1/8 míle 5,46 s 5,44 s
½ míle 12,82 s 12,83 s
Míle s pevným startem 20,62 s 20,59 s
0-100 mph 3,23 s 3,21 s
0-120 mph 4,19 s 4,19 s
0-130 mph 4,74 s 4,75 s
0-250 mph 21,89 s 21,86 s
60-130 mph 2,99 s 2,99 s
0-200 mph 10,86 s 10,86 s

Vůz si také připsal rekordy v pružné akceleraci a sprintech na různé vzdálenosti – od ¼ míle, až po celou míli. Kromě zrychlení však model Nevera předváděl i působivé brzdění. K úplnému zastavení z rychlosti 100 km/h autu stačilo 29,12 metru dle měření Racelogic, respektive 28,96 metru dle měření Dewsoft.

Připomeňme, že Rimac Nevera je osazen čtveřicí elektromotorů, jejichž kombinovaný dosahuje 1914 koní a 2360 Nm točivého momentu. Rekordní vůz pak zdobilo černé lakování se zelenými dekory, což je odkaz na elektrické BMW 3 e30, se kterým Mate Rimac dříve jezdil a které si již v roce 2012 připsalo několik rekordů.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
18. 5. 2023 16:47
Rypák Nevěra
překonal rekordy. Úzasné.

Ted kolik normálních lidí si to koupí :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
18. 5. 2023 12:41
neprémiový generický design exteriéru kazí
celkový dojem. Ale s ohledem na působivé jízdní výkony to asi nevadí a cenovku v řádu vyšších desítek milionů si to obhájí...