Chorvatský elektrický supersport předvedl rekordní zrychlení až do 400 km/h.
Světu elektrických supersportů donedávna vládl italský model Pininfarina Battista, který stanovil pěknou řádku rekordů ve zrychlení. Nyní se však o slovo přihlásil chorvatský Rimac s modelem Nevera, na jehož základech mimochodem stojí i model Battista, který během jediného dne stanovil rovnou 23 rekordů ve zrychlení.
Rekordy byly stanoveny na testovací dráze Automotive Testing Papenburg v Německu, kde elektrický supersport naplno využil rovinku o délce čtyř kilometrů. Na správnost naměřených údajů pak dohlíželi i zástupci společností RaceLogic a Dewesoft, jejichž zařízení byla využita k měření časů. Na autě byly silniční pneumatiky Michelin Cup 2 R.
Rimac Nevera také stanovil nový rekord ve zrychlení z 0 na 400 km/h a následovném úplném zastavení, k čemuž auto potřebovalo 29,94 sekundy. Chorvaté tak překonal úchvatný Koenigsegg Regera, který na stejný kousek potřeboval během pokusu v roce 2019 čas 31,49 sekundy.
Disciplína | Racelogic | Dewesoft |
0-60 mph | 1,74 s | 1,74 s |
0 -100 km/h | 1,82 s | 1,81 s |
0-200 km/h | 4,42 s | 4,42 s |
0-300 km/h | 9,23 s | 9,22 s |
0-400 km/h | 21,32 s | 21,31 s |
100-200 km/h | 2,59 s | 2,59 s |
200-300 km/h | 4,81 s | 4,79 s |
200-250 km/h | 2,00 s | 2,00 s |
100-0 km/h (vzdálenost) | 29,12 m | 28,96 m |
0-100-0 km/h | 4,03 s | 3,99 s |
0-200-0 km/h | 8,85 s | 8,86 s |
0-300-0 km/h | 15,68 s | 15,70 s |
0-400-0 km/h | 29,94 s | 29,93 s |
¼ míle | 8,26 s | 8,25 s |
1/8 míle | 5,46 s | 5,44 s |
½ míle | 12,82 s | 12,83 s |
Míle s pevným startem | 20,62 s | 20,59 s |
0-100 mph | 3,23 s | 3,21 s |
0-120 mph | 4,19 s | 4,19 s |
0-130 mph | 4,74 s | 4,75 s |
0-250 mph | 21,89 s | 21,86 s |
60-130 mph | 2,99 s | 2,99 s |
0-200 mph | 10,86 s | 10,86 s |
Vůz si také připsal rekordy v pružné akceleraci a sprintech na různé vzdálenosti – od ¼ míle, až po celou míli. Kromě zrychlení však model Nevera předváděl i působivé brzdění. K úplnému zastavení z rychlosti 100 km/h autu stačilo 29,12 metru dle měření Racelogic, respektive 28,96 metru dle měření Dewsoft.
Připomeňme, že Rimac Nevera je osazen čtveřicí elektromotorů, jejichž kombinovaný dosahuje 1914 koní a 2360 Nm točivého momentu. Rekordní vůz pak zdobilo černé lakování se zelenými dekory, což je odkaz na elektrické BMW 3 e30, se kterým Mate Rimac dříve jezdil a které si již v roce 2012 připsalo několik rekordů.