Ring Wars: Seat odpoví na rekord Renaultu, přijde odlehčený Leon Cupra!
Seat se nehodlá vzdát titulu nejrychlejší předokolky na Nürburgringu a čas Méganu RS 275 Trophy chce pokořit jeho vlastními zbraněmi – odlehčením Leonu Cupra.
Současný boj hot-hatchů o titul nejrychlejší předokolky na Severní smyčce Nürburgringu je na jednu stranu vzrušující, napínavý a zajímavý, na druhou stranu ale také poněkud nešťastný, protože zúčastněné značky používají zbraně, jejichž „čistotou“ si nemůžeme být tak úplně jistí.
Leon zajel svůj čas s předsériovým prototypem se zalepenými spárami a jen neochotně následně přiznal, že autu chyběla klimatizace, Renault zase připravil „omezenou sérii“ Méganu RS, které chybí zadní sedadla a k níž je třeba ještě extra dokoupit značkový podvozek.
Ač sám s máslem na hlavě, Seat ovšem nenechá překonání svého času (za pomoci „drobných úprav“) bez povšimnutí, takže se možná ještě dočkáme zajímavé bitvy. Už v den, kdy Renault oznámil návrat na vrchol, řekl Sven Schawe, šéf vývoje podvozku Leonu Cupra, Auto Expressu, že „Renault má rekord, ale s velmi odlišným typem auta, než je to naše“ a dodává: „Pokud bychom odstranili některé díly, jsou to jen čtyři sekundy, jsme přesvědčení, že bychom ho porazili“.
Vzhledem k tomu, že „legitimita“ takového auta je závislá na jeho „sériovosti“, musí však prý Seat nejprve zjistit, zda by zákazníci měli o takový vůz zájem, aby automobilka, která má teď dost hluboko do kapsy, vznik takového vozu obhájila.
Ovšem nemyslete si, že je to takové „co by kdyby“. Podle Schawea Seat už takové auto připravené má a vyvrátil také, že by mohlo jít o čtyřkolku. Auto Express spekuluje, že by mohlo mít o přibližně 100 kg méně a to díky odstranění zadních sedadel, části izolace a dalším zákrokům, přičemž by nemusel být vyloučen ani nárůst výkonu turbomotoru 2.0 TSI na 300 koní. Teď už jenom aby "zákazník" promluvil.