Rolls-Royce 100EX: nové fotografie z New Yorku
V Ženevě před rokem a půl ukázal Rolls-Royce první novodobé "experimentální" (odtud EX v názvu) vozidlo, které vzniklo již pod dohledem nového vlastníka - BMW. Označení EX mělo v minulosti několik vývojových verzí Rollsů z první poloviny minulého století, které automobilka využívala k odzkoušení nových prvků, ještě před zavedením do výroby. Nyní automobilka zveřejnila nové fotografie studie v newyorských ulicích, což podporuje dřívější spekulace o výrobě podobného automobilu v blízké době.
Design studie otevřeného automobilu, který sdílí podvozek Phantomu, vznikl v kalifornském design centru koncernu BMW, pod taktovkou šéfdesignera Rolls-Royce, Iana Camerona. Z návrhů pak byl v Mnichově vyroben prototyp, který se představil v Ženevě v roce 2004. Představitilé britské luxusní značky naznačili, že sériová verze připravovaná na rok 2007 je inspirovaná ženevskou studií. Jak daleko v naplňování snů Rolls-Royce zajde, však není jasné.
Hliníkový podvozek Phantomu má ve studii o 100 mm zkrácený rozvor, celková délka 5669 mm je menší o 165 mm. Impozantní šířka 1990 mm zajišťuje maximum prostoru čtyřem cestujícím ve všech směrech. Rolls-Royce v krátkém prohlášení přiznal že sériový model bude o málo měnší a na rozdíl od studie 100 EX, poháněné atmosféricky plněným vidlicovým šestnáctiválcem o zdvihovém objemu 9 l, dostane klasický motor V12 o objemu 6,75 l z Phantomu.