Rolls-Royce nepovažuje Mercedes-Maybach za konkurenci
Není pochyb o tom, že jistá míra arogance vůči konkurenci je (a musí být) součástí firemní filozofie automobilky Rolls-Royce. Ta tvrdí, že její konkurencí jsou jachty a helikoptéry, nikoli auta jiných značek, což už platilo v době, kdy se Daimler pokoušel Rollsu konkurovat samostatnou značkou Maybach. A jak je na tom tedy teď, když je z Maybachu jen luxusní divize Mercedesu?
Šéf komunikace Rolls-Royce pro Severní Ameriku Gerry Spahn předvedl webu CarAdvice, co si britská automobilka myslí o prvním modelu Mercerdes-Maybach. Tento počin vůbec nevnímá jako možnou konkurenci, což možná bylo trošku přezíravé v nedávné minulosti, v tomto případě ovšem zcela na místě, nicméně připouští, že v určitých oblastech by ke střetu dojít mohlo: "v rámci našeho programu ojetých vozů by mohl být Maybach konkurencí pro sedan Ghost. Je to jiný design, jiná kategorie. je to hezké auto, ale nevnímáme ho jako přímou konkurenci", vysvětluje.
Podle Spahna na situaci nic nemění fakt, že je Mercerdes-Maybach za podobné peníze. Pořízení Rolls-Royceu podle něj není otázkou peněz, peníze nehrají žádnou roli, jedná se o pozici značky a exkluzivitu. Klientela značky vnímá vozy Rolls-Royce jako alternativu k realitám, umění, jachtám nebo letadlům.