Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce: Zákazníci nechtějí motory V12 měnit za elektromotory

David Bureš
Diskuze (7)
Britská automobilka Rolls-Royce zvažuje výrobu hybridního modelu.

Zákazníci britské luxusní značky Rolls-Royce mají rozporuplné pocity o jejích plánech na výrobu elektromobilu. Rolls-Royce kvůli tomu zvažuje, že by mohl místo elektromobilu vyrábět hybridní model.

Rolls-Royce v současné době představuje svým zákazníkům v Evropě, Středním východě, Asii a Severní Americe koncept 102 EX, což je elektrická varianta modelu Phantom, která byla světu poprvé představena na letošním ženevském autosalonu http://www.auto.cz/rolls-royce-v-zeneve-elektrifikaci-vstric-55012 .

Podle slov Torstena Müllera-Ötvöse, generálního ředitele automobilky Rolls-Royce však zákazníci o luxusní elektromobil nestojí. Rolls-Royce zjistil, že většina z nich bydlí mimo centra velkých měst a nestačí jim omezený dojezd vozu.

Studie 102 EX ujede na jedno dobití asi 200 km, samotné dobíjení trvá až 20 hodin při použití jednofázového systému, třífázový jej zrychlí na 8 hodin.

Podle Müllera-Ötvöse tak může být řešením hybridní vůz kombinující elektromotor se spalovacím motorem. Tímto řešením by byl prodloužen dojezd auta.

Rolls-Royce 102 EX, resp. Phantom Experimental Electric, je poháněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 290 kW (394 k) a masivním točivém momentu 800 Nm. Elektromotory jsou napájeny lithium-iontovými články s kapacitou 71 kWh. Těch je celkem 96 v pěti různě velkých modulech. Tyto parametry umožňují vozu zrychlovat z 0 na 100 km/h za méně než 8 s a obří limuzína dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, která je elektronicky omezená.

Už při premiéře vozu vedení automobilky prohlašovalo, že zatím o výrobě elektrického modelu neuvažuje. Koncept měl být na světovém turné předveden zákazníkům značky, jejichž zájem by o sériové výrobě elektrického Rollse-Roycu rozhodl.

Müller-Ötvös však tvrdí, že zatím žádný zákazník neuvažuje nad výměnou stávajícího 6,75litrového vidlicového dvanáctiválce ze sériového Phantomu za elektropohon.

Vedle Phantomu a jeho odvozených verzí Phantom Coupé a Drophead Coupé nabízí britská automobilka z Goodwoodu od loňského roku i menší a levnější model Ghost. Díky němu Rolls-Royce loni zaznamenal rekordní prodeje, když za rok 2010 prodal 2.711 aut.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2011 16:24
Re: a co jako čekali
:yes:
Avatar - CHerokee
9. 6. 2011 13:43
Re: Elektromobil pro ropné magnáty...
Myslím, že tato třída je superkonzervativní a jestli to přijde, tak až úplně na konci ....
9. 6. 2011 13:08
Re: a co jako čekali
V tomhle konkretnim pripade rozhodne.. vzhledem k poctu Rollsu v provozu a poctu najezdenych kilometru je to naprosto zanedbatelna zatez pro ziv. prostredi.
9. 6. 2011 12:52
Re: Elektromobil pro ropné magnáty...
I u Rollse přijde na elektromotory a oni to vědí. Není ještě technika (baterie), které by umožnili vyrobit důstojného elektro Rollse, ale automobilka musí už vyvýjet, nemůže zaostávat a čekat "co spadne z nebe". Přijdou vhodné baterie a nové generace zákazníků, kteří budou přesně tohle chtít.
Bravo Rolls-Royce! :-!
9. 6. 2011 10:33
a co jako čekali
Jenom magor by vyměnil V12 za takovouto elektřinu. Mimochodem není toho zeleného teroru už příliš?