Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rover 216 Si

12. 2. 1998
16
Zobrazit náhledy (16)
Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200 Rover řada 200
Známý britský výrobce automobilů Rover je výrobcem, jehož produkce rozhodně nezapadá mezi automobilovou změť mnoha značek. Námi testovaný model z řady 200 byl představen v roce 1995 a důležité je, že se jedná o samostatný projekt, který nemá nic...

Dvoustovka je u Roveru nejmenším automobilem, není to však žádný miniautomobil. Jeho délka je 3973, což je dokonce více než u Felicie, přesto působí dojem menšího vozu. Co však překvapí je velký rozvor vozu - 2499 mm, což je téměř tolik jako u podstatně delší Octavie (2513 mm).

Při prvním kontaktu s vozem si nelze nevšimnou drobností, kterými se Rover snaží odlišit. Ať už je to decentní chromová maska chladiče nebo krásné odznaky Rover na zadních sloupcích vozu. V interiéru potom nepřekvapí přítomnost imitací dřeva.

Zpracování interiéru vozu odpovídá své třídě, proto v něm naleznete jak klady, tak zápory. Námi testovaný vůz měl například velmi příjemný sportovní volant, jehož elegantní tvar prakticky není omezen airbagem. Další poměrně neobvyklou výbavou v této třídě je montáž všech tří pásů na zadních sedadlech v tříbodovém provedení. Mezi nevýhody patří poměrně krátké sedáky u předních sedadel, malá zrcátka bez eliminace mrtvého úhlu , či u námi testovaného kusu nedokončená těsnící guma u zadních dveří. Také by mohla být lépe využita délka vozu, jelikož interiér není v podélném směru příliš prostorný. Při pohledu na vůz zboku je zřejmé, že motorová část si ukrojila více z délky vozu než by měla. Zajímavou drobností je optická pojistka správného zaklapnutí zadních sedadel (viz foto). Samozřejmostí je dnes třetí brzdové světlo, které je v případě dvoustovky umístěno v efektním krytu zadního okna (viz foto).

Naopak na výbornou je sklouben agilní motor s převodovkou a jistými jízdními vlastnostmi. Motor s objemem 1588 cm3 se čtyřventilovou technikou dává vysoký výkon 82 kW při 6000 otáčkách, přitom však nejvyšší točivý moment 145 N.m dosahuje při poměrně nízkých otáčkách - 3000 ot/min. Motor je živý, rychle reaguje na povely řidiče a přes nižší objem si nezadá s běžnými dvoulitry. Zrychlení vozu z 0 na 100 km/h se nám podařilo realizovat dokonce pod výrobcem stanovenou hranicí 10,1 s. Pronikání jeho hluku do interiéru je však poměrně výrazné i ve středních otáčkách. Zvuk je to však příjemný, až sportovní, takže nemusí vadit. Tvrdý podvozek se chová jistě a nezáludně, nezdráhá se však předat vaší páteři informaci o veškerých nerovnostech na vozovce.

Rover 216 Si se bude pravděpodobně více zamlouvat sportovně založeným řidičům, kteří ocení živý motor a jistý podvozek. Ostatní zájemci o dvoustovku si patně vystačí s téměř o sto tisíc levnější 214i s motorem 1,4/75 kW (podrobnější informace o ostatních motorech si můžete vyhledat v našem katalogu).

Témata
Cena základní sestavy 569 200 Kč
Cena testované sestavy 569 200 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1588
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.6 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 455
Rozměr pneu: 185
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3973
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1419
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku