Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor: Aleš Novák, vedoucí divize SEAT

Diskuze (16)
SEAT v nejbližších měsících uvede na trh dva důležité modely: Toledo a nový Leon. Jaké jsou ambice španělské značky, která se chystá výrazně oživit svou nabídku?

Aleš Novák je od letošního roku novým vedoucím divize SEAT společnosti Porsche Česká republika (dříve Import Volkswagen Group), v této funkci vystřídal Michala Čížka. Už dříve pracoval pro SEAT a také u importérů značek Renault, Ford a Citroën. Poslední tři roky vedl pobočku prodejce Porsche Inter Auto v Hradci Králové.

S novým šéfem importéra jsme si povídali o blízké budoucnosti španělské značky na českém trhu.

K SEATu přicházíte z Porsche Interauto, je pro Vás tato zkušenost výhodou?

Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet práci v mém oboru jak z pohledu importéra, tak z pohledu dealerské sítě. Také zkušenost v dealerské síti Porsche Inter Auto pro mě byla přínosná a zároveň vodítkem jak spolupracovat s prodejci SEAT. Ne vše, co se zdá z pozice importéra jako ideální, může fungovat a to samé platí samozřejmě i naopak. Díky tomu vidím nutnost aktivní spolupráce mezi dealery a importérem, bez vzájemné podpory bychom nebyli schopni v co nejkratší době značku SEAT pozvednout.

Jak vidíte dnešní postavení SEATu na českém trhu a čím Vaše značka oslovuje zákazníky, že volí právě ji?

SEAT je značka, která zde má historii a své místo, oslovuje své zákazníky designem, moderní technikou i přístupem k zákazníkům.

Ale v posledních letech patříte do druhé desítky nejprodávanějších značek, nejsou Vaše ambice vyšší?

To umístění nás netěší a určitě bychom se rádi v dohledné době umístili mezi nejlepšími deseti. Budeme se proto soustředit i na naši prodejní síť, abychom obsáhli nejvýznamnější lokality v České republice a v každém regionu měli minimálně jednoho silného partnera. Minulý týden jsme otevřeli nové dealerství Carnova v Brně. A chystáme se uvést několik nových modelů, které dokážou, že značka SEAT má plnou podporu mateřského koncernu.

Dnes jsou tři ze čtyř prodaných SEATů Ibizy, změní se to s nástupem Toleda a nového Leonu?

Ibiza je náš nejtradičnější model, nejenom v Česku, ale i celosvětově, na druhou stranu nechceme stavět pouze na tomto modelu. Chceme, aby Toledo, Leon a další novinky změnily poměr a získaly pro SEAT silnou pozici i ve vyšších segmentech. Tím se zlepší vnímání značky a zároveň posílí prodejní síť.

Můžete prozradit plánovaný poměr prodejů mezi Ibizou a dalšími modely?

Já osobně si přeji, aby Toledo a Leon společně tvořily nějakých 60 % celkového objemu. Uděláme všechno proto, aby to tak opravdu dopadlo, ale přesnější čísla nechci předjímat. Určitě se nebudeme fixovat jen na Ibizu, potřebujeme stát minimálně na dvou pevných nohách a to budou Ibiza a Leon, resp. Toledo. To jsou novinky, na které nečekáme jenom my jako zástupci značky, ale i zákazníci, kteří nás už kontaktují prostřednictvím dealerů i sociálních sítí. Tam působíme i aktivně, například s českým projektem Postavsenahlavu.cz, kde naši fanoušci soutěží o zájezd do Španělska.

Slyší Vaši zákazníci na nabídku LPG?

Ano a nejsou to jenom soukromí zákazníci, od uvedení modelu Ibiza LPG máme již několik firemních zákazníků. Naše budoucnost bude určitě spojena s alternativními pohony a budeme se snažit o to, aby podíl prodaných aut s pohonem na LPG nebo CNG vzrostl.

A jak si tedy stojíte ve fleetových prodejích, pomohou vám chystané novinky?

Dnes proti předchozím rokům rosteme, ale čekáme na nové modely. Věřím, že díky své praktičnosti a schopnosti vyhovět nárokům určitých typů firemních zákazníků, bude mít co říct firemní klientele právě nové Toledo. Leon bude technicky na výši a v několika karosářských variantách, takže v daném segmentu určitě zákazníky zaujme.

Toledo se začíná vyrábět v Mladé Boleslavi, bude to přednost při jeho prodeji u nás?

Bude, například díky kratším dodacím lhůtám než u vozidel vyráběných v zahraničí. A u některých zákazníků může i samotná výroba v České republice být významným argumentem pro daný model. Určitě nebudeme jedinou značkou na našem trhu, která využije takovou výhodu. Design, technika nebo spolehlivost SEATu nemusí vždy zákazníkům stačit, takže výroba v České republice může přesvědčit ty, kteří zatím naše auta nekupovali.

Děkujeme za rozhovor.

Diskuze (16)
26. 11. 2012 20:02
Re: Realita
Taky bych nesouhlasil, že Španělsko je špatný výrobce. Podívejte se na Forda Focuse I, který byl také vyráběn ve Španělsku a kvalita je podle mě výborná!
Navíc je Seat stejně německá technika, takže je to celkem jedno a já Seatu docela fandím. Už designem zaujme mě osobně rozhodně víc než VW nebo Škoda. ;-)
Jinak rozhovor opravdu trochu o ničem ;-\
13. 11. 2012 11:49
Re: Polo vs Ibiza
Po designové stránce poněkud nudné Polo na Ibizu prostě nemá ;-) a cenovkou už vůbec ne. To jsou dva silné argumenty, hrající ve prospěch Ibizy. Navíc je tu ještě nový Peugeot 208, takže bych to s tím klenotem zase tak nepřeháněl >:-[]
13. 11. 2012 11:35
Re: gratuluji personalnimu oddeleni
Svatá pravda a zkušenost! Jen pořád nechápu, jak tihle přidrzlí novodobí manažeři co vědí všechno a ve skutečnosti vůbec nic dokáží celkem bez úhony kolovat ve sférách managementů celkem zaběhlých firem s tradicí a zblbnout tak těmahle kecama celé vedení a představenstvo. Za rok se zjistí - holt se nepovedlo a stálo to nemalé prachy, žvanil odejde a objeví se v té samé funkci v jiné firmě ;-) .
13. 11. 2012 10:55
Polo vs Ibiza
Mam moznost v rodine prime srovnani posledniho Pola a Ibizy, kterou jezdim ja....panove, tady neni o cem...v nicem, ale fakt v nicem se Ibiza na Polo nechyta, Polo je fakt klenot svyho segmentu!
13. 11. 2012 10:01
Re: Realita
Máš pravdu, že srovnávat SEATy s Alfou je zcela nesmyslné. Totiž pozice předražené Alfy s nevalnou kvalitou přesně odpovídá jejímu prodejnímu výsledku, který je dokonce několikanásobně horší než u SEATu. Je to právě Alfa, která se pravidelně umísťuje ve statistikách spolehlivosti daleko za Seatem. Předvedl jsi zde ukázkovou povrchně-stupidní kritiku, jelikož současné SEATy nemají absolutně problémy s kvalitou. Jsou naopak nadprůměrné, jak dokázal např. nedávný výsledek Ibizy v dlouhodobém testu Auto Bildu na 100 000 km. Navíc ve španělském závodě SEATu se vyrábí prémiové vozy Audi Q3 na jedné výrobní lince se SEATy. Převodovky, motory, podvozky a většina dalších dílů jsou dováženy ze zahraničí a zde vyrobené díly jsou montovány i do ostatních značek. Španělsko je pátým největším výrobcem aut na světě. Vyrábí zde např. PSA, Mercedes, Ford, Renault nebo VW.
Když už je řeč o designu, mě osobně se zase nelíbí Giulietta a MiTo - ty předky vypadají prostě hrozně. :no: