Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Roztomilý elektromobil Hondy jde ve stopách e-tronu. Kamery místo zrcátek dostane ve standardu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 5. 2019
9
7
Zobrazit náhledy (9)
Honda e Honda e Honda e Honda e

Japonci potvrzují, že elektrická Honda E dostane kamery namísto zrcátek. Na rozdíl od Audi ale klasické řešení vůbec nenabídne.

Na elektromobil Honda E se opravdu těším. Elektrický pohon mi dnes v malých městských autech dává asi největší smysl a cit Japonců pro spojení moderny a retro vzhledu si rozhodně zaslouží pochvalu. Na některých trzích už lze elektromobil objednat, u nás zatím ne. Ale nebojte, Honda jej v České republice určitě nabídne.

Už koncept se ukázal s kamerkami namísto konvenčních zrcátek, ale upřímně jsme si nemysleli, že by Honda toto řešení nasadila do sériové produkce. Jenže opak je pravdou a Hondu E tak skutečně pořídíte s tímto moderním prvkem. Slušelo by se říct, že po vzoru Audi e-tron, jenže na rozdíl od čtyř kruhů Honda nejspíš klasická zrcátka vůbec nenabídne. Kamery se údajně stanou součástí standardní výbavy.

Obraz z kamerek bude promítán na dvě šestipalcové obrazovky umístěné na okrajích přístrojové desky. Řidič bude moci například nastavit jas displejů podle okolního světla. Japonci říkají, že jde o ideální umístění tak, aby řidič mohl přirozeně sledovat dění za ním. Počkejme si na první dojmy, ale minimálně z prvních fotek to vypadá, že obraz bude na očích více než v případě e-tronu.

360p720p

Kamery budou disponovat dvěma různými zobrazeními se standardním a širokoúhlým pohledem. Líbí se mi i to, že na rozdíl od e-tronu nejsou umístěny na obrovských držácích, ale v karoserii jsou zapracovány a poznání decentněji.

Japonci navíc slibují kvalitní obraz i za zhoršených světelných podmínek, například v noci či mlze. Právě to jsem u kamerek e-tronu považoval za jednu z největších výhod. Viděli jste totiž i to, co byste v konvenčním zrcátku mohli snadno přehlédnout.

Už dříve Honda prozradila, že elektrické „éčko“ bude mít dojezd okolo 200 kilometrů. Další technické podrobnosti o pohonu či kapacitě baterií zůstávají tajemstvím a budeme si na ně muset ještě nějaký čas počkat. První auta mají k zákazníkům dorazit na jaře příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Honda
| 29. 5. 2019
Zcela souhlasim.

Za par mesicu se ze me stane pokusny kralik pri objednavce 530e (az zacnou nabizet ctyrkolku) jen proto aby se vlk CO2 limitu nazral. Sohledem na to, ze tydne stravim 600km plus na dalnici to bude velka zabava a dava to jako hodne smysl :-)
Re: Já nevím
| 29. 5. 2019
Zrcátka ve tmě nemusí ukázat nic. Kdežto na displeji po zesílení signálu ano.
Ve stopách audi?
| 29. 5. 2019
Honda a ve stopách audi? To už redakce neví, jak tam dostat podělaný koncern?
Avatar - pradeda777
Re: Honda
| 29. 5. 2019
Ano, elektroauta měla zůstat u těch městských, kde opravdu dávají smysl. Snaha udělat z nich konkurenci větším vozům celý systém zbytečně zkomplikovala a prodražila.
Honda
| 29. 5. 2019
Tohle je snad jeste pritazlivejsi elektricke vozitko do mesta nez i3 (a to je co rici), ale ta cena .....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku