Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je Honda E Prototype. Krásný retro elektromobil s pohonem zadních kol

David Bureš David Bureš 27. 2. 2019 • 00:47
9
27
Zobrazit náhledy (9)
Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype Honda E Prototype
Základem upoutávky na nový sériový elektromobil je nová platforma s elektromotorem pohánějícím zadní kola.

Honda také nastupuje na elektrický trend a na nadcházejícím ženevském autosalonu představí elektromobil E Prototype. Zatím se stále jedná o koncept, má ale blízko sériové verzi, která se začne vyrábět ještě během letošního roku. Zaujmout chce nejen krásným retro designem, ale také sportovními jízdními vlastnostmi.

Příchod retro elektromobilu naznačila Honda už v roce 2017 konceptem Urban EV. Na něj E Prototype přímo navazuje, jedná se o další vývojový krok k sériovému provedení. Základ retrodesignu zůstal zachován, E Prototype na rozdíl od předchozího vývojového stádia v podobě Urban EV má už pětidveřovou karoserii, stejně jako připravovaný sériový model.

Nabíječka je netradičně začleněna do středu kapoty, což výrobce vysvětluje snahou o to, aby byla snadno přístupná z jakékoliv strany vozu. Skrze skleněný kryt navíc řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru. Specialitou jsou i zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka.

video

Vnitřek sází na minimalismus, základem je jednoduchá palubní deska s rozměrnými displeji. Dvojitý horizontální displej s celou řadou inteligentních aplikací a služeb doplňují další obrazovky po stranách, které zobrazují obraz zpětných kamer nahrazujících konvenční zrcátka.

Moderní potahové tkaniny a další příjemné materiály pak mají navozovat pocit pohodlného salónku moderní domácnosti. Pocitu prostornosti dále pomáhá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.

Důležitou součástí automobilu je zcela nová platforma speciálně vyvinutá pro tento elektromobil. Honda bez bližších podrobností tvrdí, že má auto díky ní relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké převisy karoserie, což se hodí v městském prostředí. Jak kvůli zachování kompaktních rozměrů, tak pro zajištění dynamických jízdních vlastností.

Ty mají být opravdu sportovní, i díky tomu, že elektromobil bude pohánět zadní kola vozu, což je podle Hondy trend pro nastupující vlnu nové generace malých aut do města. Ostatně elektrické volkswageny budou také zadokolkami...

Honda e Prototype má dojezd přes 200 kilometrů a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za půlhodiny.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
28. 2. 2019 10:11
Re: 3-dverovú verziu, please!
Ja som mal HB iba 3 dv a teraz ako sa zužuje výber 3dv áut tak strácam záujem. Kvôli dizajnu a lepšiemu nastupovaniu.
Avatar - speedfred
28. 2. 2019 10:08
Re: Fajne
Dôležité slovo "vraj " ;-)
28. 2. 2019 06:49
1.000.000 - 1.200.000
Vse hezke z konceptu je pryc a cena pry bude mega v zakladu...
Za 200km dojezd...
Prave jsem ztratil zajem...
27. 2. 2019 22:13
odporné
Už jsem se těšil, že design aut se někam posunul. Ne, oproti konceptu je to odpornééé a zase totálně při zemi. Takový holt další twingo. :no: :no: :no:
27. 2. 2019 20:43
Re: 3-dverovú verziu, please!
Myslíš zle, nastupuje a vystupuje sa horšie.
Dvere siahajú až za predné sedadlo, musíš ich viac obchádzať. V užšom priestore sa preto, že sú dlhšie, otvoria do menšieho uhla a priestor na nastúpenie či vystúpenie je užší, zato dlhší.
V trojdveráku sú bezp. pásy tiež na B-sĺpiku a ťažšie sa dočahujú.
V 3-dveráku nikto nechce dozadu, nie že je tam málo miesta, ale ešte sa tam aj zle nastupuje.
V malom aute sa zadné sedadlo najčastejšie používa na odloženie tašky, saka alebo svetra, a cez zadné dvere je tam oveľa pohodlnejší prístup ako u trojdveráku.
Čiže trojdverák v dnešnom ponímaní mení minimum diskutabilného štýlu za samé obmedzenia a nevýhody.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku