Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF Rt 12 R: Exkluzivní extrém

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost RUF Automobile GmbH si pro letošní ženevský autosalon připravila premiéru modelu Rt 12 R.

Kořeny společnosti RUF Automobile GmbH sahají až do roku 1939, kdy Alois Ruf založil svou autoopravnu AUTO RUF. S vozy značky Porsche ji neodmyslitelně spojil až jeho syn v roce 1975, kdy představil jejich první úpravy pod vlastním jménem.

V současnosti patří RUF mezi nejznámější úpravce sportovních vozů z Weissachu a kromě ladění motorů a podvozků nebo úprav designu současných sériových modelů Porsche má ve své nabídce i několik vlastních specialit. Mezi ty patří supersport CTR 3 s bi-turbo šestiválcem o objemu 3,8 litru a výkonem 553 kW (750 k) nebo elektřinou poháněný eRUF vycházející z Porsche 911.

Nejnovějším zástupcem značky RUF je model Rt 12 R, jehož základem je současné Porsche 911 Turbo s přeplňovaným plochým šestiválcen o objemu 3,8 litru. Ten v sériovém provedení disponuje výkonem 368 kW (500 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 650 Nm dostupným od 1950 do 5000 min-1.

RUF Rt 12 R je rovněž poháněn dvojicí turbodmychadel přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,8 litru. Na rozdíl od sériového Porsche se může pochlubit výkonem 537 kW (730 k) při 7000 min-1 a točivým momentem 940 Nm při 3500 min-1.

Standardem pro RUF Rt 12 R je šestistupňová manuální převodovka a pohon všech čtyř kol. Výrazně zvýšenému výkonu je přizpůsobeno nastavení podvozku i brzdový systém, který je vybaven keramickými brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Kontakt s asfaltem zajišťují 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměrem 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu.

Vedle techniky se RUF Rt 12 R od Porsche 911 Turbo odlišuje i upraveným designem karoserie. Nové jsou nejen přední a zadní nárazníky, ale například i zadní blatníky. Otvory pro vstup vzduchu se přesunuly ze svého původního místa před zadními koly nad ně. Spoiler pod masivním předním nárazníkem, spoiler na zádi a kapota motoru jsou vyrobeny z karbonu. Stejný materiál může být použit pro snížení hmotnosti a těžiště i na střechu v případě, že si to bude přát budoucí majitel. Dveře jsou standardně z hliníku.

V interiéru je použit ochranný rám, nová sportovní sedadla s koženým čalouněním a nechybí doplňky z hliníku nebo karbonu.

Kupé o hmotnosti 1495 kg je schopné dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h. RUF si svůj nejnovější model cení na 279.000 Euro bez daně (zhruba 6.900.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)