RUF Rt 12 R: Exkluzivní extrém
Kořeny společnosti RUF Automobile GmbH sahají až do roku 1939, kdy Alois Ruf založil svou autoopravnu AUTO RUF. S vozy značky Porsche ji neodmyslitelně spojil až jeho syn v roce 1975, kdy představil jejich první úpravy pod vlastním jménem.
V současnosti patří RUF mezi nejznámější úpravce sportovních vozů z Weissachu a kromě ladění motorů a podvozků nebo úprav designu současných sériových modelů Porsche má ve své nabídce i několik vlastních specialit. Mezi ty patří supersport CTR 3 s bi-turbo šestiválcem o objemu 3,8 litru a výkonem 553 kW (750 k) nebo elektřinou poháněný eRUF vycházející z Porsche 911.
Nejnovějším zástupcem značky RUF je model Rt 12 R, jehož základem je současné Porsche 911 Turbo s přeplňovaným plochým šestiválcen o objemu 3,8 litru. Ten v sériovém provedení disponuje výkonem 368 kW (500 k) při 5000 min-1 a točivým momentem 650 Nm dostupným od 1950 do 5000 min-1.
RUF Rt 12 R je rovněž poháněn dvojicí turbodmychadel přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,8 litru. Na rozdíl od sériového Porsche se může pochlubit výkonem 537 kW (730 k) při 7000 min-1 a točivým momentem 940 Nm při 3500 min-1.
Standardem pro RUF Rt 12 R je šestistupňová manuální převodovka a pohon všech čtyř kol. Výrazně zvýšenému výkonu je přizpůsobeno nastavení podvozku i brzdový systém, který je vybaven keramickými brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Kontakt s asfaltem zajišťují 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměrem 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu.
Vedle techniky se RUF Rt 12 R od Porsche 911 Turbo odlišuje i upraveným designem karoserie. Nové jsou nejen přední a zadní nárazníky, ale například i zadní blatníky. Otvory pro vstup vzduchu se přesunuly ze svého původního místa před zadními koly nad ně. Spoiler pod masivním předním nárazníkem, spoiler na zádi a kapota motoru jsou vyrobeny z karbonu. Stejný materiál může být použit pro snížení hmotnosti a těžiště i na střechu v případě, že si to bude přát budoucí majitel. Dveře jsou standardně z hliníku.
V interiéru je použit ochranný rám, nová sportovní sedadla s koženým čalouněním a nechybí doplňky z hliníku nebo karbonu.
Kupé o hmotnosti 1495 kg je schopné dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h. RUF si svůj nejnovější model cení na 279.000 Euro bez daně (zhruba 6.900.000,- Kč).