Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rumunsko chce továrnu VW, kterou firma plánovala v Turecku

Diskuze (10)

Rumunsko zahájilo nové rozhovory s automobilovým koncernem Volkswagen kvůli nové továrně, kterou firma chtěla původně postavit v Turecku. Rumunskému listu Ziarul Financiar to řekl ministr obchodu Ștefan Radu Oprea.

Automobilka v úterý uvedla, že konečné rozhodnutí o výstavbě závodu v Turecku odkládá. Reaguje tím na mezinárodní kritiku tureckých vojenských operací v Sýrii. O novou továrnu Volkswagenu nadále usiluje také Bulharsko, které německá automobilka již dříve zařadila do užšího seznamu kandidátů.

"Zahájili jsme nová jednání s Volkswagen Group," řekl rumunskému listu Oprea. "Rumunsko má teď velmi dobrou technickou pověst a nemáme problémy s pracovní silou," dodal.

Rumunsko je domovem automobilek Dacia, kterou vlastní francouzský Renault, a Ford Romania.

Bulharsko je podle německého listu Frankfurter Allgemeine Zeitung připraveno zdvojnásobit finanční pobídky, aby Volkswagen přesvědčilo postavit továrnu právě tam, uvedla agentura Reuters.

Jeden ze členů vedení bulharského automobilového svazu ACB řekl bulharské veřejnoprávní rozhlasové stanici BNR, že Bulharsko je připraveno zvýšit subvence pro Volkswagen na 260 milionů eur (6,7 miliardy Kč) ze 135 milionů eur. "Bulharsko připravilo nádherný návrh, který v rámci pravidel Evropské unie nabízí maximum," dodal.

Bulharské ministerstvo hospodářství však informace o zvýšení pobídek pro Volkswagen odmítlo komentovat. Mluvčí ministerstva pouze uvedl, že Bulharsko stejně jako Turecko zůstává až do konečného rozhodnutí Volkswagenu uchazečem o novou továrnu.

Nový závod Volkswagenu by měl podle starších informací ročně vyrábět 300.000 aut, včetně vozů české automobilky Škoda, na export do východní Evropy. Závod by měl přijít na více než jednu miliardu eur (25,7 miliardy Kč) a zaměstnat skoro 4000 lidí. Výstavba by mohla začít koncem příštího roku, výroba by mohla být zahájena v roce 2022.

Diskuze (10)

Doporučujeme

19. 10. 2019 05:32
Re: A bylo by to jen dobře.
To ja viem a keby VW vedel, že kúpi socialistické budovy aj so socialistickými odbormi možno by radšej zvolil možnosť postaviť továreň od základu. V MB to kúpil aj so značkou, tam to asi iné, ale u nás to bol len výrobný závod. Mzdové náklad sú tam o 30-50% vyššie ako v iných automobilkách a to aj tie ostatné nestoja v chudobných regiónoch.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 17:31
Re: A bylo by to jen dobře.
Nojo viz tvuj odkaz = pěkně jim to tam za poslední dva roky narostlo https://tradingeconomics.com/romania/wages skoro 2násobek to je síla :-)
Avatar - Emel
18. 10. 2019 17:25
Re: A bylo by to jen dobře.
No... skoro. Průměrná hrubá je kolem 27.000CZK (5.000RON).
https://tradingeconomics.com/romania/wages
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 16:33
Re: A bylo by to jen dobře.
To jo ale narozdíl od Hyundaie v Nošovicích ta Blava a Bolka sou bejvalý socialistický továrny = Bratislavské výrobné závody BAZ a Automobilové závody AZNP :-!

Ale to by situaci stejně moc neřešilo = dramaticky nižší mzdy a náklady v Maroku, nebo jen Rumunsku Bulharsku = sou prostě jinde
18. 10. 2019 14:48
Re: A bylo by to jen dobře.
Jak MB, tak Bratislava sú dosť nevhodné lokality z pohľadu ceny práce a dostupnosti ľudí. Ako v ČR, tak aj v SR sú regióny kde sa pracuje za menej.