Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf VIII se blíží. Co už všechno víme o osmé generaci legendárního kompaktu?

David Bureš
Diskuze (55)

Volkswagen čile pracuje na novém Golfu. Osmá generace úspěšného kompaktu se začne prodávat v roce 2020. Už teď však o ní známe množství detailů.

Volkswagen Group čeká rozsáhlá mezigenerační proměna v nižší střední třídě. Novou generaci svého zástupce mezi kompakty postupně představí Volkswagen, Škoda, Seat i Audi. Právě mateřská značka odhalí svoji novinku jako první, nová, již osmá generace slavného VW Golf se oficiálně představí už ve čtvrtek 24. října 2019. Už před premiérou však známe množství detailů o Golfu 8. Pojďme si tyto informace shrnout.

Design Golfu 8

O tvarech nového Golfu máme už dobrou představu, ať už díky dříve zachyceným prototypům bez maskování nebo díky oficiálně zveřejněným skicám. Ty potvrdily očekávaný trend, že Golf opět projde jen designovou evolucí, ostatně, jak je u něj zvykem.

Video se připravuje ...

Nejvíce se Golf 8 promění vpředu. Nově koncipovaná příď bude znamenat úzkou vodorovnou masku se zakomponovaným logem výrobce, na níž navážou nízké světlomety. Ty budou s největší pravděpodobností už v základu diodové – takový je zkrátka dnešní trend. Snahou designérského týmu Klause Bischoffa bylo podle všeho udělat Golf sportovnější, minimálně z prvních snímků vyplývá, že má auto výraznější přední partie než dosud.

Naopak silueta nebo záď hatchbacku se změní prakticky minimálně, koncová světla budou mít podobný tvar jako dnes. Golf by pak měl dostat nové, jednodušší logo Volkswagenu, nový emblém by měla dostat i verze Golf R.

Golf by se neměl nijak razantně změnit ani z hlediska vnějších rozměrů, špionážní fotografové se shodují, že zachycené prototypy působí stejně velké jako dnešní sedmá generace. Klidně se ale můžeme dočkat prodlouženého rozvoru pro více prostoru uvnitř.

Karosářské verze nového Golfu

Důležitou zprávu je pak potvrzení Golfu Variant. Dlouho se spekulovalo o tom, že se Golf v osmé generaci zbaví kombi varianty, automobilka ale v září potvrdila, že kombík opět přijde. Golf Variant nicméně dorazí na trh s mírným zpožděním, na trhu se zřejmě objeví až na konci roku 2020.

Naopak třídveřový hatchback z nabídky zmizí, kvůli malému zájmu zákazníků. Stejně tak MPV Golf Sportsvan podle všeho skončí bez přímého nástupce. O velkoprostorové modely zkrátka klesá zájem, a tak dnešní Golf Sportsvan a Touran nahradí jeden model zatím neznámého jména. Vyloučeno ale není, že se automobilka zbaví kompaktního MPV úplně. Nepočítejme ani s návratem Golfu Cabrio.

Interiér Golfu VIII

Zatímco vnější design Golfu čeká evoluční proměna, uvnitř bude změn vícero. Nejprodávanější vůz Evropy totiž zareaguje na dnešní trend digitalizace a vsadí na rozměrný dotykový displej multimediálního systému na vrchu středového tunelu, který doplní o digitální přístrojový štít, zřejmě už v základní výbavě. Opticky mají obě obrazovky tvořit jeden celek, alespoň, jak naznačují zveřejněné nákresy interiéru. Sama automobilka přiznává inspiraci u Mercedesu třídy A.

Většina ovládání se přesune do displeje multimediálního systému, včetně klimatizace. Jen teplota by se měla ovládat pomocí dotykových ploch u výdechů, jak vyplývá ze zveřejněné skici palubní desky. Digitalizace ale půjde ještě dál, dokonce se hovoří o dotykových plochách pro ovládání dalších prvků auta nebo dotykových tlačítkách na multimediálním systému.

Moderní řešení ale zároveň udělala hluboké vrásky vývojářům. Vyšlo najevo, že Volkswagen má s vývojem nového rozhraní velké problémy, kvůli kterém premiéru nového Golfu dokonce odsouval. Podle původních plánů se měl představit na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, tam ale nakonec Volkswagen prezentoval elektromobil ID.3, který se původně měl ukázat až po Golfu.

Nová generace multimediálního systému má být každopádně propojena s internetem díky zabudované SIM kartě, což primárně umožní aktualizovat software auta bez nutnosti navštívit servis. Golf ale díky tomu nabídne také další služby. Jistě se těšme také na bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto nebo inteligentní ovládání hlasem.

Výbava nového Golfu

Digitalizace by měla ovlivnit také výbavu nového Golfu. U svého nejprodávanějšího modelu v Evropě chce automobilka nabídnout pokročilou výbavu, která bude znamenat i ty nejmodernější elektronické pomocníky. Vedle dnes už obligátních funkcí jako hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo asistentu pro jízdu v dopravní zácpě se hovoří o inteligentním adaptivním tempomatu schopném se přizpůsobit aktuálnímu povolenému rychlostnímu limitu (známe už třeba z Arteonu) nebo funkci komunikace mezi vozidly.  

K dispozici by též měly být adaptivní tlumiče nebo diodové Matrix světlomety aktivující jednotlivé světelné moduly tak, aby vozidlo neoslňovalo okolní řidiče.

Motory pro Golf 2020

Základem nového Golfu bude upravená platforma MQB, stejně jako v případě nových generací Škoda Octavia, Seatu Leon a Audi A3, která je více přizpůsobena zástavbě hybridního pohonu. S použitou architekturou souvisí také nabídka motorů. Ty benzinové zahrnou tříválec 1.0 TSI a čtyřválec 1.5 TSI, které s největší pravděpodobností doplní i 2.0 TSI, minimálně ve sportovní verzi Golf GTI.

V případě vrcholného Golfu R se dokonce spekuluje o pětiválci – o něm se ale mluvilo už v minulosti a nikdy nedorazil. Na straně turbodieselů se počítá s 2.0 TDI, který by měl být podobně jako v nové Octavii dostupný i ve slabších verzích, jakožto náhrada za 1.6 TDI.

Počítá se také s alternativním pohonem. Vybrané varianty Golfu se podle zákulisních zpráv stanou mildhybridy, k dispozici budou pak hned dva plug-in hybridy s tím, že ten silnější opět ponese označení Golf GTE. Chybět nebude ani varianta na stlačený zemní plyn (CNG), se čtyřválcem 1.5 TGI. Naopak s elektrickým e-Golfem už nepočítejme, ten bude nahrazen specificky navrženým modelem Volkswagen ID.3.

Motory budou i nadále spárovány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na straně manuálu by mělo jít o novou techniku v podobě převodovky MQ281, která debutovala v modernizovaném VW Passat. V nabídce by opět neměl chybět ani pohon všech kol 4Motion.

Premiéra a zahájení prodeje

Volkswagen Golf 8 se světu oficiálně představí 24. října 2019 na akci v domovském Wolfsburgu, do prodeje se ale dostane až na začátku roku 2020. Konkrétně v Německu se auto podle dřívějších zpráv začne prodávat devátý kalendářní týden roku 2020, což znamená konec února. Kvůli zmíněným potížím s vývojem nového multimediálního systému ale zřejmě některé funkce budou k dispozici až později.

Sériová výroba nicméně začne ještě letos, probíhat bude v domovském závodě Volkswagenu ve Wolfsburgu. Tam se později bude vyrábět také Golf Variant, dosud vznikající ve Cvikově. Tamější závod se ale do budoucna přeorientuje výhradně na produkci elektromobilů, vyrábět se tam vedle VW ID.3 budou také elektřinou poháněné vozy značek Audi a Seat.

David Bureš
Diskuze (55)

Doporučujeme

16. 10. 2019 08:58
Re: Premiéra
Pardon.Správný datum je 24.10.2019 v 18.00 hodin.
Avatar - speedfred
16. 10. 2019 08:46
Re: golf
Názorovo proti prúdu, keď treba ale vytiahnuť peniaze tak sa ide s prúdom.
Avatar - speedfred
16. 10. 2019 08:35
Re: 2.5?
Čo 5 valec, ale bývala tam aj VR6
15. 10. 2019 22:59
Re: Nic moc
Ne každý potřebuje překombinované auto. ;-)
15. 10. 2019 18:10
Re: G VIII
To uz tam mohli dat tych funkcii viac