Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodá Volkswagen značku Lamborghini? Hovoří se o tom stále častěji, koncern to ale odmítá

David Bureš
Diskuze (3)

Stále častěji se hovoří o tom, že se skupina VW Group zbaví některé ze svých značek. Spekuluje se o prodeji Lamborghini, byť to sám koncern popírá.

Lamborghini má podobně jako další výrobci supersportů a sporťáků za sebou spletitou historii. Italská automobilka se několikrát dostala do finančních problémů, dokonce zbankrotovala a různě měnila majitele – vlastnil ji i Chrysler nebo dokonce asijští investoři. Současná éra, kdy je Lamborghini od roku 1998 součástí koncernu VW Group, je však pro značku nadmíru úspěšná. Italové rozšiřují nabídku a trhají prodejní rekordy. Bude mít však tato etapa dalšího trvání? Hovoří se o tom, že by se Volkswagen mohl Lamborghini zbavit.

Naposledy o možném prodeji Lamborghini psala agentura Bloomberg s odvoláním na nejmenované zdroje, obeznámené se situací uvnitř automobilky. Vedení VW Group podle těchto zpráv plánuje italskou značku prodat, případně nabídnout její akcie na burze. Právě druhá možnost je údajně preferovaná a německý koncern už se na ni má chystat s tím, že by akcie byly veřejně nabídnuty v příštím roce.

Vlastně by takový krok dával smysl. Koncern VW Group pod vedením aktuálního předsedy představenstva Herberta Diesse řeší, zda se nezbavit některé z široké palety značek. Diess údajně nechce rozkládat pozornost na různorodé segmenty, raději chce klást důraz na největší značky, a tak se v posledních měsících už několikrát psalo o tom, že by koncern mohl nabídnout k prodeji značku Bentley, případně Ducati nebo právě Lamborghini. Ostatně přezkoumávání portfolia potvrdilo i samo vedení skupiny.

K prodeji údajně vedení koncernu tlačí také akcionáři, kteří by tím rádi získali volné finanční prostředky. V době nutných investic do elektřinou poháněných automobilů či elektronických systémů pro autonomní jízdu jsou potřeba. Navíc podle odhadů analytiků činí hodnota Lamborghini zhruba 11 miliard dolarů (asi 257 miliard korun), což už je slušná částka. Zvlášť v době, kdy automobilka podle Diesse hledá veškeré volné prostředky pro vývoj a výrobu elektromobilů.

Příklad konkurenčního Ferrari navíc ukazuje, že nabídnutí výrobce supersportů na burze může být výhodný krok. Současná tržní hodnota Ferrari je totož obdobná jako u FCA, tedy bývalé mateřské automobilky maranellského výrobce.

Německý koncern nicméně zprávy o možném prodeji Lamborghini nebo nabídnutí jeho akcií na burze prostřednictvím tiskového mluvčího odmítl s tím, že takové plány neexistují. Tyto spekulace jsou podle jeho vyjádření neopodstatněné.

Nechme se tak překvapit, jak to s Lamborghini dopadne. Každopádně je jasné, že je výrobce ze Sant‘ Agaty aktuálně v nejsilnější formě za celou svoji historii. Za šest měsíců letošního roku předal klientům 4.553 aut, o 96 % více než před rokem, a to díky rozšíření portfolia o SUV Urus.

Úspěšné jsou ale i tradiční supersporty, Huracán má na svém kontě už 14.022 vyrobených exemplářů. Překonal tak svého předchůdce, Gallardo, na výrobu tolika kusů mu přitom stačila polovina času, pět let. Po letech se tak prokazuje, že začlenění Lamborghini do skupiny Volkswagen byl skvělý krok a byla by škoda, kdyby tato úspěšná éra měla skončit.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - beibej
15. 10. 2019 22:52
ředění na místo koncentrace
Už před pár lety začal Lamborhini ujíždět vlak. V podobě nestíhání přirozené konkurence.(Pagani/Koenigsegg) A co udělali? Začali ředit a zaostávají čím dál víc. Proč se nesnaží konkurovat nejlepším modelům od Ferrari?(Enzo, LaFerrari)
Hmm, radši představí pseudo SUV. :no:
Radši měli rebrandovat Golfa R s jiným bodykitem, prodali by toho tři až pětkrát tolik co Ubrusů.
15. 10. 2019 09:54
Re: dfg
Do roku 2014 vlastnili Ferrari FCA 90% a Enzův syn Piero Ferrari 10%. V říjnu 2014 FCA oznámilo záměr vyčlenit Ferrari ze skupiny a uvést jej na burzu (emise IPO) a prodat svůj podíl. Vyčleňování začalo v říjnu 2015 ustavením nové společnosti Exor N.V. a následně FCA prodalo své podíly (formou IPO rozprodaných na burze v New Yorku a společnosti Exor). Vyčlenění bylo dokončeno v lednu 2016 a dnes je vlastnická struktura drobní akcionáři co si koupili podíl na burze 67,09%, Piero Ferrari 10%, Exor N.V. 22,91%. Exor je firma zalistovaná v Holandsku a je vlastněná rodinou Agnelliu, které patří vedle tohoto podílu ve Ferrari třeba také zajišťovna pojišťoven PartnerRe, fotbalový klub Juventus Turín, výrobce zemědělských a stavebních strojů a autobusů CNH Industrial, britský týdeník The Economist a také vlastní 29,18% akcií FCA.
Takže ano, Ferrari už 3-4 roky nepatří FCA.
Avatar - lordlord
15. 10. 2019 09:16
dfg
ferrari zase nepatří fiatu?