Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruská zbrojařská firma chystá vlastní auto. Má elektrický pohon a volant z Octavie

David Bureš
Diskuze (4)

Almaz-Antey E-Neva je 4,5 metru dlouhý crossover, který má na jedno nabití ujet až 463 kilometrů.

Koncern Almaz-Antey je ruskou vládou vlastněná zbrojařská společnost zabývající se třeba systémy protiletadlové obrany. Do budoucna má ale za cíl rozdělit své portfolio, aby nebyla závislá jen na vojenských zakázkách. Do roku 2030 se tak má podíl produktů pro civilní zákazníky postupně navýšit na 50 %. Klíčovou roli v tomto plánu přitom má hrát výroba elektromobilů.

Plánovaná výroba elektromobilů souvisí i s letošním schválením vládního konceptu přípravy výroby a použití elektrických vozidel v Ruské federaci v období do roku 2030. Počítá se přitom s tím, že by takové automobily vznikaly přímo v Rusku, a to včetně klíčových komponentů, aby země nebyla závislá na dodávkách ze zahraničí.

Realizace prvního elektromobilu už se přitom rýsuje. V létě na armádním fóru v Moskvě debutoval projekt platformy umožňující jak zástavbu čistě elektrického pohonu, tak elektropohonu se spalovacím motorem sloužícím jen jako generátor elektrické energie, jako prodlužovač dojezdu, bez mechanického napojení ke kolům. Místo spalovacího agregátu přitom lze použít i vodíkové ústrojí. Elektrická verze pak měla nabídnout pohon všech kol díky dvojici elektromotorů (jeden u každé nápravy), s kombinovaným výkonem 320 kW.

Nedávno pak na internet unikly snímky z patentového úřadu, které naznačují podobu prvního automobilu využívajícího tuto architekturu. Následovaly dokonce i první oficiální upoutávky.

Z nich vyplývá, že připravovaný automobil je crossoverem s originálně pojatým vnějším designem. Interiér pak následuje dnešní trendy, nechybí jak digitální přístrojový štít, tak rozměrná, volně stojící obrazovka multimediálního systému, kterou doplňuje jen minimum klasických ovladačů. Zajímavostí je pak dvouramenný volant převzatý ze Škody Octavia.

Almaz-Antey novince pracovně říká E-Neva. Má jít o 4,5 metru dlouhý automobil, jehož baterie s blíže nespecifikovanou kapacitou mají umožnit dojezd až 463 km na jedno nabití. E-Neva má zvládnout zrychlit z 0-60 km/h za 2,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 197 km/h, což na elektromobil není špatná hodnota.

Zajímavý projekt nicméně zatím ukrývá spoustu neznámých. V tuto chvíli není vůbec jasné, kdy by se měl Almaz-Antey E-Neva vyrábět a vůbec kde. Zbrojařský koncern totiž v tuto chvíli nemá vhodný podnik pro výrobu takového automobilu. Jeho vybudování by navíc stálo miliony rublů. Jenže když jde o státní projekt, finance se v Rusku neřeší. Ostatně projekt státnické limuzíny v podobě Aurusu Senat nakonec byl také realizován, tak proč ne elektroauto...

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
24. 12. 2021 15:38
Re: Jiný pohled - zlatí dodavatelé
Jenže to je přijde strašně draho, pokud to nemá být kopie nějakého čínského verglu.
24. 12. 2021 11:25
Jiný pohled - zlatí dodavatelé
Rusové si tu fabriku nechají od někoho postavit a ty auta se taky dají navrhnout u dodavatelů.

Ale proč ne. Dělá to tak spousta automobilek.
Avatar - twistedTSD
23. 12. 2021 23:13
Hmm
Pro velký úspěch ve světě ICE se teď Rusko vrhne na elektromobily?
Avatar - petr petrumr
23. 12. 2021 18:28
BIS?
co tam dělá naše zboží, když bude válka? Já jsem hned vědel, že škoda je zrádce, my dáváme peníze vojákům a škoda tam pašuje věci k výrobě zbraní.