Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rusové do žigulíka narvali V16 poskládaný z motorových pil. A kupodivu to funguje

Rusové do žigulíka narvali V16 poskládaný z motorových pil
Rusové do žigulíka narvali V16 poskládaný z motorových pil
Rusové do žigulíka narvali V16 poskládaný z motorových pil
Rusové do žigulíka narvali V16 poskládaný z motorových pil
23 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Garage 54 z Ruska se proslavila bláznivými přestavbami. Jednou z posledních představuje Lada 2106 s dvoutaktním šestnáctiválcem složeným z motorových pil.

Fantazii se obvykle meze nekladou, minimálně v případě společnosti Garage 54 z Ruska, která se na Youtube prezentuje bláznivými přestavbami konvenčních aut. Jedním z jejich posledních výtvorů je Lada 2106 se prodlouženou přední kapotou, pod kterou se musel vejít vidlicový šestnáctiválec. Ten o všem nevznikl spojením klasických motorů.

Rusové totiž rozebrali šestnáct motorových pil značky Hüter a jejich pohon o objemu 58 cm3 složili do podoby vidlicového dvoutaktního šestnáctiválce. Výsledný agregát má objem pouze 928 kubických centimetrů a výkon 74 koňských sil, což i v případě žigulíka stačí na spíše velmi decentní dynamiku. Podle změřených údajů se Lada 2106 V16 na 60 km/h dostane za předlouhých 26 sekund. Hypersportovní Koenigsegg Jesko Absolut přitom za podobný čas (konkrétně za 27,86 s) zvládne akcelerovat na 400 km/h (!) a zase zastavit.

Video placeholder
Lada 2106 s motorem V16 z motorových pil • Zdroj: Garage 54

Zatímco standardní motor v ladě měl délku 47 centimetrů, šestnáctiválcová náhrada měří 131 cm. Přední část proto bylo nutné výrazně prodloužit. Vedle toho mechanici prodloužili brzdové potrubí a tyč řízení a provedli další nezbytné úpravy. Výsledek je celkově dost neortodoxní. Co myslíte?

Vstoupit do diskuze (13)