Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Russo-Balt Impression: Další senzace z Ruska

Ladislav Čermák
Diskuze (47)
Na letošním Concorso d´Eleganza Villa d´Este, konaném každoročně v luxusním hotelu na břehu italského jezera Como, se letos kromě několika stovek pozvaných VIP a mnoha tisíc veřejných návštěvníků, předvedla i zhruba padesátka automobilů.

Na letošním Concorso d´Eleganza Villa d´Este, konaném každoročně v luxusním hotelu na břehu italského jezera Como, se letos kromě několika stovek pozvaných VIP a mnoha tisíc veřejných návštěvníků, předvedla i zhruba padesátka automobilů. Kromě několika studií nových i staršího data (Pininfarina Birdcage, Renault Altica či Rolls-Royce 101EX) se představily i dvě světové premiéry; nejvíce humbuku bylo pochopitelně kolem uměřeně extravagantní studie Ferrari 575 GTZ, ovšem daleko zajímavější kousek stál opodál.

Starou, původně lotyšskou značku Russo-Balt, zakoupila moskevská společnost A:Level, proslulá šílenou přestavbou "carevny" Volhy 21 na 12válcové kupé s použitím dílů BMW. Když se rozhodovalo co s budoucím výrobním programem, vypsala soutěž o nejhezčí velké kupé ve stylu 30. let. Zvítězil návrh gruzínského designéra Zviada Cikolii, o jehož realizaci se vzápětí rozhodlo. Na ní se podíleli také Ernest Carukjan, bývalý designér Audi, a Vladimir Pirožkov (ex Toyota).

Rozpracovaný prototyp s mechanickými skupinami Porsche se ukázal médiím, avšak brzy vyšlo najevo, že malý kolektiv není schopen dotáhnout ambiciózní projekt do cíle. Tak se tedy autoři obrátili na německou specializovanou firmu GERG, která se zabývá výrobou prototypů pro velké výrobce, a také dílů pro Formuli 1. Na jejích linkách také vznikne celkem 50 kusů, individuálně přizpůsobených každému zákazníkovi. Výroba jednoho potrvá 12 měsíců a současně budou vznikat nejvýše 4. Objednat nový Russo-Balt bude možné v zastoupeních firmy v Moskvě, Monaku a zatím nespecifikované arabské zemi.

Oficiální premiéra vozu, který zatím nedostal definitivní jméno (slovo Impression je a bude vyhrazené pro koncepty), se odehraje v roce 2009, tedy na sté výročí zahájení výroby v původní továrně Russo-Balt v lotyšské Rize. Poháněcí agregát pochází z Mercedesu CL 65 AMG, 5,3 m dlouhá čtyřmístná karoserie vznikla z karbonu. Provozní údaje zatím výrobce nezveřejnil, ovšem dá se předpokládat, že 555 koní vykoná svoje.

Ladislav Čermák
Diskuze (47)
24. 4. 2006 21:16
Re: OT: Prognóza: Cadillac v roce 2006
I s tangama. Mejma >:D
24. 4. 2006 20:28
Re: OT: Mazda 6 MPS test
Jirko... klid, jo ;-) :-) :yes:
24. 4. 2006 20:27
Re: OT: Mazda 6 MPS test
V hlavě mám informaci, že tu bude jen omezený počet kusů... tak to asi nebude jen tak ji vykoušet. Na slotu kašli... za tu nemůže AUDI. P.S. Souhlas, že MPS si nehraje na prémiovku... já reagoval na odkaz sloganu v testu.