Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3 po faceliftu na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Přibližně od poloviny srpna je možno objednávat inovované provedení Saabu 9-3 také na českém trhu. Nová čtyřkolka se objeví na počátku příštího roku.

Vzhled nejmenšího Saabu na starém kontinentu se od poněkud nudného konzervativního kabátu posunul k dravějšímu a mladistvějšímu looku, který ale zachovává hlavní poznávací znaky firemního designu. Zcela nová příď nedostala na rozdíl od posledního faceliftu většího modelu 9-5 menší světlomety, ale naopak sází na ostřejší tvary rozměrných, daleko do boků zasahujících, sdružených svítilen. Maska složená z tradičních, ale nově provedených prostorových tvarů, již nenavazuje tak jednoznačně na prolisy na kapotě. Místo notoricky známého V kreslí prolis na kapotě písmeno U, které má zdůrazňovat klenutí čelního skla i přídě a půjde zřejmě o poznávací znak příštích vozů značky Saab. Nárazníky vpředu i vzadu jsou mnohem sportovnější než dosud, ve snaze o stylistickou čistotu přišly o tmavé ochranné prvky, které chybí i na zcela hladkých bocích vozu (u kabrioletu jsou lakovány v barvě vozu). Nové jsou dveřní kliky a také dva nové metalické odstíny vnějšího laku, z nichž jeden (Silver Snow) je podobný barvě použité na konceptu Aero X.

Saab vede evropskou misi propagující spalování etanolu místo benzinu, mimo jiné díky masivní vládní podpoře tohoto druhu paliva ve Švédsku. Ke stávající motorizaci nyní přibyla také nová verze 2.0t BioPower se 147 kW. Ve srovnání s motorem o výkonu 129 kW dosahuje o 14 % vyšší výkon a o 13 % vyšší maximum točivého momentu (300 Nm místo 265 Nm). SportSedan s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s, což jsou lepší hodnoty než u stávajícího modelu, i než v případě benzinové verze tohoto motoru. E85 má oktanové číslo 104, což v kombinaci s přeplňováním otevírá cestu k vyšším plnícím tlakům a časnějšímu zážehu než v případě spalování benzinu.

Úpravy motoru na E85 spočívají v zavedení odolnějších ventilů a ventilových sedel a také s alkoholem kompatibilních materiálů pro palivový systém, čerpadlo, hadice a další palivová vedení.

V českých podmínkách při absenci sítě čarpacích stanic na E85 jde jen bohužel o image značky, která dokáže podobný vůz nabídnout a v oblasti alternativních paliv se tak čeká na další články řetězce.

Saab 9-3 SportSedan 2008 - zážehové motory (hodnoty při spalování benzinu)
Motor1.8i1.8t1.8t BioPower2.0t2.0t BioPower2.0T2.8 V6 Turbo
Zdvihový objem [cm3]1796199819981998199819982792
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/46/4
Kompresní poměr [1]10,5:19,5:19,5:19,5:19,5:19,5:19,5:1
Plnicí tlak [bar]-0,51,10,71,20,850,5
Nejvyšší výkon [kW|ot/min]90
6000
110
5500
129
5500
129
5500
147
5500
155
5300
188
5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm|ot/min]167
3800
240
2000-3500
265
2500-3500
265
2500-3500
300
2500-4000
300
2500-4000
350
1800-5000
Max. rychlost [km/h]200210220220230235250
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,58,58,48,57,97,76,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,77,5-7,9-8,110,2
Základní cena Linear [Kč]665.000,-805.000,-835.000,-875.000,-905.000,---
Základní cena Vector [Kč]-919.000,-949.000,-989.000,-1.019.000,-1.039.000,--
Základní cena Aero [Kč]------1.099.000,-

Koncernový motor 2,8 V6 Turbo v modelech Aero dostal lehký upgrade. Nejvyšší výkon je nyní 206 kW, točivý moment dosahuje maxima 400 Nm, což bylo docíleno zvýšením plnícího tlaku z 0,5 bar na 0,8 bar. Pro verze s pohonem předních kol je k dispozici upravená verze 2,8 V6 Turbo (188 kW).

Hlavní motorářskou novinkou v inovovaném Saabu je motor 1,9 TTiD (132 kW) s dvojitým přeplňováním. Zájemci o něj však musí ještě nějáký ten měsíc počkat.

Saab 9-3 SportSedan 2008 - vznětové motory
Motor1,9 TiD 8V1,9 TiD 16V1,9 TTiD 16V
Zdvihový objem [cm3]191019101910
Válce/ventily4/24/44/4
Kompresní poměr [1]18:117,5:116,5:1
Plnicí tlak [bar]1,11,11,8
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/3500110/4000132/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]280/2000-2750320/2000-2750400/1850-2750
Max. rychlost [km/h]200210225
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,58,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,85,9
Základní cena Linear [Kč]825.000,-835.000,--
Základní cena Vector [Kč]939.000,-949.000,--

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Avatar - Ruffi
3. 9. 2007 12:39
chvala
Som rad,ze sa nezopakovala faceliftova pohroma typu 9-5 >:D Toto 9-3 sa im vazne vydarilo,zvlast zadna cast s "ladovymi" koncovymi svetlami. :yes:
3. 9. 2007 02:05
9-3 SportCombi
SAABu se povedlo neco, v cem jine evropske automobilky tapou. Jsou tim zadni partie vozu. V porovnani mj. s Passatem a Mondeem ma 9-3 SportCombi krasne lehke zadni partie. Tento vuz vubec nevypada tak nejak nafoukle. V mem osobnim zebricku vidim 3 Combiky nad ostatnimi. Jsou jimi prave 9-3 SportCombi, V70 a Croma. Bravo SAAB, povedl se ti krasny Combik.