Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-4X Biopower Concept: první fotografie a informace před premiérou (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Nový Saab 9-4X se na trh dostane nejdříve v roce 2009, ale už v Detroitu nechá Saab automobilové publikum nahlédnout pod pokličku.

Tu lze díky internetu předčasně přizvednout už teď, několik dní před americkou premiérou konceptu 9-4X Biopower. Jeho název napovídá, že svou budoucnost švédská automobilka spojuje zejména s alkoholovými verzemi přeplňovaných motorů, se kterými má bohaté zkušenosti.

Motor pod kapotou Saabu 9-4X Biopower bude mít motor se 180 kW a 353 Nm, pokud natankujete E85 povyskočí nominální hodnoty na 220 kW a 400 Nm. Šestistupňový automat zpracovává točivý moment a v potřebných dávkách jej směřuje na všechna kola. Studie má umět zrychlovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a dosáhne nejvyšší rychlost 235 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 10,5 l/100 km.

Systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem je kombinován s aktivním nápravovým diferenciálem XWD na zadní nápravě, který má umět přerozdělit hnací síly v optimálním poměru i při jízdě v zatáčce. Stejný systém Saab dnes již nabízí ve vrcholné verzi modelu 9-3 s pohonem všech kol. Sportovní ambice dokazuje Saab 9-4X Biopower přítomností adaptivních tlumičů pérování a směřováním větší části točivého momentu motoru na zadní kola.

Sériové provedení Saabu 9-4X se očekává ještě v tomto roce, prodej by měl začít nejdříve v roce 2009. Saab 9-4X sdílí platformu s připravovaným sourozencem Cadillac BRX, který se jako vodíkový Provoq Concept představil na výstavě elektroniky CES v Las Vegas a k vidění bude také v Detroitu.

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Avatar - T613
9. 1. 2008 22:44
Re: SAAAAAAAB
Saab nebyl nikdy konzervativní! Stačí porovnat jednotlivé generace s fotkami jeho konkurentů.
9. 1. 2008 19:24
Re: : Re: Švédská naděje
radia v saab-och su momentalne bose, takze nic moc ;-)
ja mam v 9-5 este harman kardon, a to hra celkom slusne
ale saab ma v int. ine veci, ktore ine znacky nemaju /a 95% vodicov ani nevie, ze take existuje/, ale za spickovu tachnologiu to nepovazujem, kedze to pouzivam kazdy den :-)
9. 1. 2008 19:15
Re: : Re: Švédská naděje
a este nieco, mas pravdu stym pochovanim technologie premennej kompresie, ono je v GM dost tazko presadzovat nove technologie... :'-(
napr. 9-4x je uz hotova dlhsie, ale cakalo a caka sa na cadilac, nova 9-5 je tak isto hotova, ale caka sa na insigniu od opla a dalo by sa tekto pokracovat dalej...
;-\
9. 1. 2008 18:50
Re: Švédská naděje
to ze nieco nema ina znacka povazujes za spickovu technologiu?
a ktej prevodovke, mozes napisat, v com ju povazujes za spickovu technologiu/kedze ako si napisal, ja fakt netusim, ako to funguje ;-)/?
Avatar - Ronault.
9. 1. 2008 06:30
Fabie!
Ne, nechci srovnávat, ponecháme jiným >:D Jen mě tak napadlo při prvním pohledu, že kdybychom auto od spodního okraje všech oken uřízli, tak máme Fabii. Tak kdo to má od koho? Saab od Fobie, Fobie od Swifta... >:D No ještě že byl první Minicouper :-) Ale teda k Saabu. Až na ten drobný odklon, který tady už byl zmíněn :yes: