Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Samson Motors hlásí stovky rezervací na svou létající tříkolku Switchblade

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Společnost Samson Motors ze severoamerického Oregonu se již téměř deset let věnuje vývoji létající tříkolky Switchblade. Tato snaha nese ovoce a firma má podle nejnovějších informací již přes 800 rezervací na tento stroj.

Společnost Samson Motors zahájila vývoj modelu Switchblade, jenž má být schopen letu ve vzduchu i jízdy po silnicích, koncem prvního desetiletí jednadvacátého století. Průběžně se v médiích objevují informace o pokrocích ve vývoji tohoto stroje a ta nejnovější se týká jeho obchodního úspěchu.

Samson Switchblade má na svém kontě údajně přes 800 rezervací, což z něj v současnosti činí jednoho z nejúspěšnějších zástupců kategorie strojů schopných letu i jízdy. Rezervace mají pocházet od zájemců z 24 států z celého světa a 46 z 50 států amerických. Na prvním místě v počtu zájemců je pak Kalifornie a za ní následují Florida a Texas.

Za zvýšením zájmu o tento netradiční dopravní prostředek stojí bezpochyby i jeho prezentace v rámci letošní EAA AirVenture v Oshkosh, patřící mezi největší letecké přehlídky a setkání příznivců létaní na světě.

Samson Switchblade se vývoje dočkal několikrát úprav svých technických specifikací a podle těch nejaktuálnějších si zachoval v silniční podobě s křídly ukrytými v prazích a zasunutými ocasními plochami celkovou délku 5,1 m, šířku 1,8 m a výšku 1,5 m. Pro let se vysunutím ocasních ploch prodlouží na 6,2 m a jeho křídla mají rozpětí 8,2 m.

Téma: Létající automobily, nebo jezdící letadla?

Dříve zmiňovaná nabídka několika různých pohonných jednotek se zúžila na jeden jediný motor v podobě blíže nespecifikovaného kapalinou chlazeného vidlicového čtyřválce s nejvyšším výkonem 142 kW (192 k).

Na zemi má být Switchblade schopen dosáhnout rychlosti přes 201 km/h. Ve vzduchu má mít cestovní rychlost okolo 257 km/h a maximální kolem 322 km/h. Spotřeba paliva na zemi má být 5,9 l benzinu na 100 km, zatímco ve vzduchu 34 l na hodinu letu. Pro vzlet potřebuje tento stroj s maximální vzletovou hmotností 794 kg dráhu o délce minimálně 335 metrů, zatímco pro přistání je potřeba minimálně 488 metrů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
17. 9. 2018 10:21
Re: Nějak nevím,
Bude to muset splnovat prilis hodne kompromisu a univerzalni reseni cehokoliv je, vetsinou, na ho.no. Pocinaje celorocnimi pneumatikami a konce letajicim autem. Mne fascinuji 3 kola a rychlost pres 200 km/h.. Jedna pekna dira, odfrezovana cast silnice, voda na jedne strane a uz to zacina byt zajimavy.. U normalniho letadla je podvozek urcen jen k pojizdeni, rozjezdu a pristani.. Je to cely divny.. Urcite bych si radsi koupil poradny auto a poradny letadlo, nez tohoto bazmeka.
Avatar - Stejsn
17. 9. 2018 08:23
Nějak nevím,
pokud to nebude mít nějakou aktivní aerodynamiku na zemi, tak dost pochybuju že se s tím bude dát jezdit 200. Přítlak (důležitý na zemi) a vztlak (důležitý ve vzduchu) jdou přímo proti sobě, takže buď to nebude držet na silnici, nebo to nebude držet ve vzduchu. Nějak mi příjde, že ty popisované výkony (veškeré) jsou vlhký sen, stejně jako všechny ty rendery.
17. 9. 2018 06:38
Re: Naprosto
Ono to ani nie je určené na bežné používanie, to je len hračka pre arabských šejkov, aby sa mali na čom zabiť.
17. 9. 2018 06:37
Re: Při výkonu 192 koní ...
Trojkolka s minikolieskami a takým stádom koní, to bude fakt fasa jazdiť... >:-[]
17. 9. 2018 00:16
Naprosto
Naprosto neprakticka vec, at ta americka, tak ta slovenska. Proc? A jak bych to asi mel pouzivat? To jako dojedu k zacpe a ... co dal? Potrebuju s rezervou 400m na vzlet. Odkud? Z normalni silnice? To je ale, jaksi mimo misu a leteckej zakon. A co pristani? Preletim zacpu a pristanu zase na silnici?? Ale kde!! Na pristani potrebuju jeste vic VOLNYHO mista a v souladu s leteckym zakonem. Takze vysledkem bude jakejsi - mozna i letajici - predrazenej hybrid, pro normalni provoz - hlavne pro leteckej - NEPOUZITELNEJ. A co dalsi nalezitosti, jako podavani letoveho planu?? A co pravidelnej servis v certifikovane dilne? To neni ultralight, kterej si kazdej servisuje doma v garazi. Proste mi to pripada jako predrazena hracka bez praktickeho smyslu, kde majitele firmy neumi uvazovat dal, nez za prvni roh a prakticke problemy neresi.