Sanyo bude dodávat baterie pro modely PSA Peugeot Citroën
PSA Peugeot Citroën je už pátou automobilkou, kterou bude Sanyo dodávat baterie. Výrobci bateriových článků se v poslední době těší vysokému zájmu investorů, neboť právě baterie by měly být hlavním komponentem elektromobilů. A to jak elektromobilů v pravém slova smyslu, tak hybridních modelů.
Sanyo má nejprve dodávat baterie, jimiž bude francouzská automobilka osazovat modely Peugeot 3008 a luxusnější Citroëny DS5. Tyto modely chce PSA uvést na trh právě v roce 2011. PSA chce být první automobilkou na světě, která uvede na trh hybridy kombinující turbodieselové motory a elektromotory. Sanyo bude dodávat baterie pro několik set tisíc vozů ročně, uvedl japonský list.
Nové hybridní hnací ústrojí bude PSA prodávat pod obchodním označením HYbrid4. Systém kombinuje dieselový motor HDi s elektrickým motorem umístěným na zadní nápravě. Pro hybridní konstrukci, použitelnou na několika typech vozidel bez ohledu na zvolený motor, vyvinulo PSA zcela novou zadní nápravu, na kterou lze elektrický motor namontovat.
HYbrid4, poprvé předvedený na autosalonu v Paříži v roce 2008, v sobě spojuje vedle významné úspory ve spotřebě v rozsahu až 35 %, také jednoduché řešení pohonu všech 4 kol díky elektrickému motoru pohánějícímu zadní kola.
Sanyo už dodává NiMH baterie do hybridních vozů Insight japonské automobilky Honda a do hybridních modelů americké automobilky Ford. Německému Volkswagenu a japonské Toyotě by měl podnik začít dodávat lithium-iontové baterie.
O společnost Sanyo má zájem její domácí rival Panasonic. K ovládnutí Sanya už by nemělo Panasoniku stát nic v cestě, neboť podle japonských médií už pro svůj záměr získal souhlas regulačních orgánů v Evropské unii, Číně i v USA. Na ovládnutí Sanya je Panasonic ochoten vynaložit asi 400 miliard jenů (zhruba 78,6 miliardy Kč) a podle listu Nikkei nabídku předloží do týdne.