Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saturn Vue Green Line Plug-in Hybrid: Antara jako první s napájením ze zásuvky?

Václav Pavlečka
Diskuze (0)
GM chce rozjet sériovou výrobu do dvou let a nabídnout tak jako první výrobce možnost nabíjení akumulátorů z elektrické sítě.

Hybridní SUV Saturn VUE Green Line, které není nic jiného než zelenější bratr Opelu Antara, předvádí koncern General Motors na detroitském autosalonu. A nejde jen o pouhý koncept. GM chce rozjet sériovou výrobu do dvou let a nabídnout tak jaké první výrobce možnost nabíjení akumulátorů z elektrické sítě.

Cesta za nižší spotřebou, nižšími emisemi...

Drahá ropa nutí automobilky jednat. Koncern General Motors chce jako první nabídnout americkým zákazníkům SUV, která budou moci dobíjet ze standardní elektrické sítě. Bude jím Saturn Vue Green Line, o jehož pohon se bude starat kombinace spalovacího benzinového agregátu a elektromotoru s možností dobíjení za jízdy. Teoreticky – při kratších popojížďkách v městském provozu – je tak možné jezdit s minimální spotřebou benzinu.

Jde v podstatě o jiný název pro nám Evropanům známé SUV Opel Antara, které ale pochází z Koreje. Teoreticky je tedy možné, že se hybridní systém dostane i do evropského provedení. Ovšem tuto spekulaci zatím nikdo z GM nepotvrdil.

Se šestiválcem i za 7,35 l/100 km?

Po čtyřech hodinách dobíjení z elektrické sítě je baterie hybridního SUV dobitá na 100 %. Pokud byste v takovou chvíli vyrazili do práce, ujedete jen díky energii z Li-Ion baterií asi 16 km. Vůz však umí pracovat v různých režimech. Například využívá elektromotor k posílení benzinového šestiválce o zdvihovém objemu 3,6 litru při prudkém zrychlení. Při popojížďkách, například v zácpě, zase vůz přepíná na elektromotor, aby tak ušetřil vysokou spotřebu nevyužitého spalovacího motoru.

Při delším provozu dosáhne hybridní SUV spotřeby na dálnici přibližně 7,35 l/100 km a ve městě 9,4 l/100 km, jak uvádí automobilka na svých stránkách, kde se rovněž chlubí, že tento vůz má nejlepší spotřebu mezi „malými SUV“.

Budoucí majitelé těchto hybridů se nebudou muset spolehnout jen na dobíjení ze sítě. Automobil umí dodávat energii do svých akumulátorů během provozu sám. Ať už při brzdění nebo využitím samotných elektromotorů. Automobil dává řidiči prostřednictvím signalizace na přístrojové desce na vědomí, kdy akumulátory dobíjí a kdy využívá.

O nižší spotřebu se krom elektromotorů starají také pneumatiky s nízkým valivým odporem a aerodynamická vylepšení. Vůz sedí o něco níž než obvyklá verze a má zadní spoiler.

Václav Pavlečka
Diskuze (0)