Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbohem, Picasso! Citroën C4 SpaceTourer přijíždí s českými cenami. Kolik stojí moderní diesely?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 7. 2018
19
19
Zobrazit náhledy (19)
Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer Citroen C4 SpaceTourer
Francouzská automobilka úvodem roku oznámila, že jméno španělského malíře z jejího portfolia zcela zmizí. Model C4 Picasso tak nahrazuje C4 SpaceTourer, jenž už má oficiální české cenovky.

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že Citroën dává sbohem jménu slavného umělce. Modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso již lze objednat jen ze skladových zásob, nově už se totožné vozy jmenují C4 SpaceTourer, respektive Grand C4 SpaceTourer. Oficiálně to automobilka vysvětluje tím, že chce sjednotit názvy svých modelových řad. Není ale žádným tajemstvím, že Francouzi museli za užívání jména Picasso platit nemalý finanční obnos…

O prosté přejmenování modelu však nejde. Auta se sice vzhledově neliší, podstatné změny se ovšem odehrály v útrobách. Za motorovými rošádami hledejme zpřísňující se emisní normy, na které Citroën reaguje a nejnovější provedení MPV tak plní normu Euro 6.2.

První inovací je nasazení dvoulitrového turbodieselu BlueHDi s výkonem 120 kW a točivým momentem 400 N.m, jenž nahrazuje o 10 kW a 30 N.m slabší provedení. Jednotka se po novém namísto šestistupňové samočinné převodovky páruje s osmistupňovým automatem. Oficiální ceník navíc ukazuje, že dieselovou šestnáctistovku BlueHDi 88 kW nahrazuje modernější a „čistší“ 1.5 BlueHDi poskytující výkon 96 kW a 254 N.m točivého momentu. Základ palety pak tvoří zážehová dvanáctistovka PureTech s totožným výkonem a točivým momentem 230 N.m. Skladba agregátů je pro C4 SpaceTourer i větší Grand C4 SpaceTourer totožná.

Lákavá sleva

Ceníkové položky logicky začínají právě onou dvanáctistovkou. Ta je v úvodní výbavě Live (dále vyšší Feel a nejvyšší Shine) dostupná za 492.000 Kč. Přičtěme však slevu 43.000 korun a dalších dvacet tisíc coby bonus za starý vůz a rázem jsme na 429.900 korunách. Zatímco za staré auto dostanete při jakékoliv výbavě a motoru stejně, sleva se v závislosti na dané volbě liší. Ve všech cenách uvedených níže tak kalkulujeme s dostupnou slevou, bonus za starý vůz nezapočítáváme, jelikož nejde o samozřejmost. A slevy to bratru nejsou malé, vždyť ušetříte minimálně 43.000 Kč, nejvíce pak 98.000 korun! A ještě dodejme, že benzinový motor bude k dispozici až od září tohoto roku.

Základní výbavu Live lze mít ještě s dieselovou patnáctistovkou, v obou případech v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Při volbě slabšího dieselu, jenž má totožných 96 kW, už se bavíme o částce 499.900 Kč. Vstupní verze zahrnuje asistent pro rozjezd do kopce, sledování únavy řidiče, elektronickou parkovací brzdu či palubní počítač a tempomat s omezovačem rychlosti. Součástí je i centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kožený volant a dvouzónová klimatizace s výdechy pro druhou řadu sedadel. Auto je v základu obuto na šestnáctipalcové ocelové disky.

Vyšší provedení Feel je dostupné s totožnými motory za 469.900 (1.2 PureTech), respektive 524.900 Kč (1.5 BlueHDi). Navíc je součástí balíčku paket City se zadním parkovacím asistentem a elektricky sklopnými zpětnými zrcátky. Nechybí bezklíčové otevírání a startování auta, atermické čelní sklo či přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Připlatíte-li si za prostřední výbavu, dostanete i sedmipalcovou obrazovku multimédií s navigací a pětiletými aktualizacemi zdarma, výškově nastavitelné loketní opěrky vpředu a hliníková kola o sedmnácti palcích.

Nejvyšší Shine nabídne kromě zmíněných motorů i inovovaný dvoulitr, jenž se páruje výhradně s osmistupňovým automatem. Jde tak o jedinou možnost, jak pořídit C4 SpaceTourer se samočinnou převodovkou. S nejvýkonnějším motorem startuje vůz na částce 699.900 Kč a ve výbavě už nechybí nic podstatného. Dostanete asistenta pro parkování, rozpoznávání dopravních značek, kombinované čalounění interiéru látka/kůže, balíček ozdobných chromovaných prvků, textilní koberečky, elektrické otevírání zavazadelníku a dvoubarevná sedmnáctipalcová kola.

Citroën C4 SpaceTourer - technická data a české ceny
Motor1.2 PureTech 130 S&S1.5 BlueHDi 130 S&S2.0 BlueHDi S&S
Zdvihový objem [cm3]119914991997
Největší výkon [kW/min]96/550096/3750120/3750
Točivý moment [N.m/min]230/1750254/1750370/2000
Převodovka6M6M8A
Max. rychlost [km/h]210198210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,612,79,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,944,7
Cena Live [Kč]449.900499.900
Cena Feel [Kč]469.900524.900
Cena Shine [Kč]539.900599.900699.900

Sedm míst zůstává za příplatek

Nezapomnělo se samozřejmě ani na náročnější rodiny, pro které Citroën připravil ještě větší Grand C4 Picasso, jež lze mít za příplatek 15.000 Kč se třetí řadou sedadel. Sedačky pro dva cestující navíc lze sklopit do podlahy, sezení před nimi posunout a navíc nechybí ani další výdechy klimatizace.

Co do motorů je nabídka totožná, avšak Grand C4 Picasso již nekoupíte v úvodní výbavě Live. Začíná se tak provedením Feel, které se zážehovou dvanáctistovkou přijde na 494.900 Kč. Moderní diesel s objemem 1,5 litru stojí minimálně 559.900 korun a na rozdíl od menšího sourozence koupíte v této úrovní i dvoulitr s osmistupňovým automatem, jenž vyjde na 619.900 Kč.

Vyšší Shine nabídne stejnou trojici motorů – základní benzin za 589.900 Kč, naftovou patnáctistovku s cenovkou 634.900 Kč a konečně dvoulitr za 734.900 českých korun. Skladba prvků jednotlivých výbav přitom odpovídá modelu C4 SpaceTourer. Ke všem zmíněným slevám a zvýhodněním nezapomeňme přičíst ještě prodlouženou značkovou záruku na pět let nebo 80.000 kilometrů.

Citroën Grand C4 SpaceTourer - technická data a české ceny
Motor1.2 PureTech 130 S&S1.5 BlueHDi 130 S&S2.0 BlueHDi S&S
Zdvihový objem [cm3]119914991997
Největší výkon [kW/min]96/550096/3750120/3750
Točivý moment [N.m/min]230/1750300/1750370/200
Převodovka6M6M8A
Max. rychlost [km/h]210198210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,811,69,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,94,14,7
Cena Feel [Kč]504.900559.900639.900
Cena Shine [Kč]589.90063.900734.900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Benzin
silversurfer
| 17. 7. 2018
jezdim AT klasiku ve Volvu, ale diesel uz bych nejradeji nechtel.mel jsem M6 s 2.0 beniznem a AT a to bylo celkem fajne, navic atmosfera. jenze to nikdo nedela nebo tady neprodava (myslim MPV). Citroen se mi hodne libi navic pro mne je dulezite pohodli. Ale jak rikas, benzin v tento kombinaci je skutecne tezke sehnat. nema na jare jiz prijit nova Grand C4? Verso uz je zastarale, takle prakticky neni zadna alternativa....
Benzin
Seabow
| 17. 7. 2018
Zafira je lakava hlavne cenovo. No neviem ako je to s benzinom a AT tam ma 1.6 T 170 koni a 260 Nm a s manualom ma 200koni co je podla mna skoda, ze nejde aj s AT ten silnejsi motor. Spotreba tazko povedat Zafira je dost tazka a ten klasicky HDM tiez nebude etalon uspornosti. Jazdil som 2.0 dizel 170 koni a 400 Nm a nebol som z toho nadseny. To auto ma skoro 1.8 t a pocitovo to moc neslo tak neviem ako pojde ten benzin s 260 Nm a starsi automat 6st HDM ma tiez nenadchol, nepacilo sa mi ako to radilo, rozjazdy v pohode ako sa na HDM patri ale dost zbytocne nechal vytacat motor a dal si na cas s podradovanim aj preradovanie mohlo byt hladsie. Ak si nemal este nejaky lepsi AT tak v pohode ale ak si mal napr. DSG tak okrem rozjazdov je DSG vo vsetkom lepsie. Velke plus je Flexride podvozok, dva rezimy Tour a Sport a celkom to citit ked to prepnes, Tour je dost pohodlny aj na nase cesty. Lenze sa da asi len k silnejsiemu dizlu objenat. Zafira slusne auto za dobre peniaze ale ked chces benzin a AT tak by som sa poobzeral inde, naopak komu nevadi manual tak 1.6 200 koni zaujimava verzia.
Avatar - JiVi
Základní cena
JiVi
| 17. 7. 2018
na stránkách Citroenu vidím základ za 449 900 tacu, nikoliv za 492 000. Ovšem, okamžitě ke každému modelu dávat slevu ...
Zajimavy je taky konfigurator na strankach citroen.cz . vyberu zakladni LIVE za 449 900, a automaticky se v nem pripocitava cena za lak 14 900 minus 43 000 promo akce a vysledna zobrazena cena je .... 464 800,- tak nevim, kde je chyba >:D
Benzin
silversurfer
| 17. 7. 2018
souhlas, ma uplne stejny problem, sehnat mpv s benzinem a AT ( o 4x4) ani nehovorim, je skoro nadlidksy ukol. Rad bych to vymenil za stavajici XC60.ale neni kde brat. Co Zafira?
Benzin
Seabow
| 17. 7. 2018
Skoda, ze tam nie je nejaky silnejsi benzin ale hadam casom nieco pribudne. Zase 130 koni a 230 Nm nie je az tak malo a s 8st. automatom to nebude uplne lenive. Skor by som mal asi nejaky podvedomy odpor k 3valcu v takomto MPV. Ako zaklad fajn ale ako jediny benzinovy motor slabota. 5008-ka ma nejaku novu verziu 1.6 THP 180 koni a 250 Nm s 8st automatom to by uz mohlo byt zaujimavejsie aj pre Citron. Dnes ked chce clovek MPV s aspon trochu vykonnejsim benzinom a automatom tak ma celkom problem. O kombinacii 4X4, benzin, automat ani nehovorim to musi ist clovek do SUV.
Zaujimavy bol Touran 1.8 tsi ale uz sa asi nebude vyrabat v cennikoch ho nevidim, len "suchej" DSG je skoda a tym obmedzeny krutak. Potom je ten novy Renault SC/GSC s 1.3 T to je celkom novy motor cize dost neznama ale EDC asi v pohode. Smax ma dost zravu 2.0, ktoru zabija 6HDM a potom su uz len tie vacsie MPV ako Sharan a Alhambra 2.0 tsi, ktore su uz cenovo niekde inde. Galaxy detto co Smax a este ma napada Espace 1.8 TCE vyborny motor a prevodovka ale dost drahy. Velmi som chcel MPV benzin automat a ten 1.6 THP starsi 165 koni mi dako unikol vtedy co ma trosku mrzi lebo som nakoniec kupil nieco celkom ine.