Scania 113M jako atraktivní důchodce
Australan Peter Royter získal svou první Scanii, model LB80, koncem sedmdesátých let, krátce po vstupu švédské značky na australský trh. V průběhu osmdesátých let následovat jeden model 141 a dva zástupci modelu 142.
Peter se právě díky těmto vozidlům stal příznivcem značky Scania a v roce 1992 si pořídil tehdy tři roky starý model 113M, který měl za sebou 700.000 km v náročné službě a byl v poměrně dezolátním stavu.
Díky péči dealerství K & J Trucks v Coffs Harbour a nemalým finančním investicím se podařilo zubožený třínápravový tahač dostat do stavu lepšího ne když opouštěl výrobní linku. Peter Royter k tomu uvádí, že již tehdy věděl, že právě toto vozidlo bude jeho posledním strojem, s nímž bude pracovat až do svého odchodu do důchodu.
To se skutečně splnilo a po třiadvaceti společných letech, při nichž Peter se svou Scanií absolvoval nespočet jízd po téměř celé Austrálii a dopravoval pro své klienty palmové dřevo do Melbourne a Sydney, se řidič i jeho tahač odebrali do důchodů.
Scania 113M během své dlouhé kariéry ujela přes 5,3 milionu kilometrů, ale pravidelná péče majitele i oficiálních servisů značky Scania se tomuto tahači postarala o skvělou formu.
I díky tomu Scania nezamířila na vrakoviště nebo do šrotu, ale stala se součástí National Road Transport Hall of Fame v Alice Springs, kde je ji mohou obdivovat návštěvníci této síně slávy australské nákladní dopravy.