Scania hodnotí obchodní výsledky prvního čtvrtletí roku 2019
Švédský výrobce nákladních vozidel, autobusů a průmyslových motorů zveřejnil své obchodní výsledky za první čtvrtletí roku 2019.
Společnost Scania uvádí, že její čisté tržby za první tři měsíce letošního roku vzrostly na 36,1 mld. švédských korun a zisk v prvním čtvrtletí dosáhl historicky nejvyšší hodnoty 4,207 mil. švédských korun, což znamenalo provozní marži ve výši 11,7 procenta.
Vyšší objem prodaných vozidel a služeb, měnové efekty a tržní mix podle materiálů společnosti Scania pozitivně přispěly k vývoji situace. Naopak vyšší výrobní náklady v důsledku přeměny výroby v Latinské Americe a určité potíže v rámci dodavatelského řetězce měly na zisk i negativní vliv.
Z montážní linky společnosti Scania sjelo poslední nákladní vozidlo řady PGR a nyní jsou v celém globálním výrobním systému vyráběna pouze nákladní vozidla nové řady. Během tohoto čtvrtletí byla rovněž dokončena poslední etapa přeměny výroby v Latinské Americe.
Přesto se však společnost Scania potýká s přetrvávajícími omezeními z hlediska flexibility a kapacity svého globálního výrobního systému. Nákladová situace je obecně u výrobků a výroby související s novou generací nákladních vozidel stále vyšší, než je běžné. Zavedená opatření pro normalizaci úrovně nákladů proto zůstávají i nadále v platnosti.
Příjmy společnosti Scania z poskytování služeb dosáhly v prvním čtvrtletí roku 2019 rekordní výše 7,166 mil. švédských korun, což představuje oproti stejnému období loňského roku nárůst o 10 procent. Segment finančních služeb vykázal provozní výnosy ve výši 345 mil. švédských korun a udržel si svůj trend v podobě rostoucí ziskovosti.
Počet přijatých objednávek na nákladní vozidla klesl v prvním čtvrtletí roku 2019 o 9 procent ve srovnání s vysokou úrovní ve stejném období předchozího roku. Poptávka po nákladních vozidlech v Evropě zůstává i nadále silná. V Latinské Americe je trend v oblasti poptávky rovněž pozitivní a to díky oživení ekonomiky v Brazílii. Poptávka v Eurasii byla negativně ovlivněna situací na ruském trhu. V Asii sice klesl počet objednávek ve srovnání s předchozím rokem kvůli Střednímu východu, ale na ostatních asijských trzích byla poptávka pro vozidlech značky Scania i nadále silná.
Prodej autobusů a autokarů značky Scania byl rovněž negativně ovlivněn nižším počtem přijatých objednávek na Středním východě. Celkové objednávky autobusů a autokarů klesly oproti loňskému roku o 28 procent. V segmentu motorů zůstává poptávka na vysoké úrovni.
Zdroj: Scania Czech Republic s.r.o.