Scania testuje novou generaci těžkých nákladních vozidel pro Austrálii
Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.
Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce.
Nová generace nákladních vozidel značky Scania pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky měla premiéru začátkem září letošního roku a představovala druhou fází generační výměny.
Třetí fází největší generační výměny v historii společnosti bylo představení nových vozidel, která Scania uvádí jako novou řadu řešení pro udržitelnou městskou dopravu. Tato řešení zahrnují vše od distribuce potravin a svozu odpadu po pokročilé logistické systémy se zaměřením na udržitelnost a efektivitu.
Čtvrtou fázi v generační obměně vozidel a služeb značky Scania představuje uvedení nových vozidel na mimoevropské trhy, pro jejichž potřeby budou tato vozidla náležitě upravena a připravena. To může mimo jiné dokazovat i důkladné testování před jejich uvedením na australský trh, k němuž dojde v roce 2018.
Nová generace vozidel značky Scania během náročného testovacího programu najela před svým uvedením na evropský trh více než 12,5 milionu kilometrů ve všech terénních a klimatických podmínkách.
Pro mimoevropské trhy však testování pokračuje a například v Austrálii jsou v současnosti ve službách zdejších dopravců zkoušeny tahače R 620, které si musí v místním horkém podnebí poradit s dvojicí návěsů. Celková hmotnost takové soupravy je 58,5 tun.
V souvislosti s provozními testy v Austrálii pak Scania připomíná, že při vývoji svých nových vozidel využívá pro letní jízdní zkoušky pohoří Sierra Nevada v Andalusii na jihu Španělska. Zde je totiž možné díky rozpětí teplot od 40 °C na pobřeží Středozemního moře do nejméně 12 ºC v nadmořské výšce 2500 metrů otestovat řadu jednotlivých komponentů i funkčních celků od chladicího systému po klimatizaci.
Velké rozdíly teplot i vlhkosti vzduchu a strmá stoupání i klesání jsou navíc podle vývojových pracovníků ideální k vyzkoušení schopností pohonného systémy při práci v extrémních podmínkách.
Další lokalitou, v níž došlo k jízdním testům nové generace nákladních vozidel značky Scania, bylo okolí Arvidsjau v severním Švédsku. Tato oblast podobně jako pohoří Sierra Nevada nabízí topograficky pestré prostředí a navíc velice nízké teploty až kolem minus 30 °C.
Scania již při premiéře nové generace svých vozidel uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.
Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.