Scania testuje novou generaci těžkých nákladních vozidel pro Austrálii
Scania testuje novou generaci těžkých nákladních vozidel pro Austrálii
Scania testuje novou generaci těžkých nákladních vozidel pro Austrálii
4 Fotogalerie

Scania testuje novou generaci těžkých nákladních vozidel pro Austrálii

Scania se připravuje na čtvrtou fázi největší generační výměny ve své historii. Tu bude představovat uvedení generace jejích nových vozidel na mimoevropské trhy, z nichž australský patří k nejdůležitějším.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce.

Nová generace nákladních vozidel značky Scania pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky měla premiéru začátkem září letošního roku a představovala druhou fází generační výměny.

Třetí fází největší generační výměny v historii společnosti bylo představení nových vozidel, která Scania uvádí jako novou řadu řešení pro udržitelnou městskou dopravu. Tato řešení zahrnují vše od distribuce potravin a svozu odpadu po pokročilé logistické systémy se zaměřením na udržitelnost a efektivitu.

Čtvrtou fázi v generační obměně vozidel a služeb značky Scania představuje uvedení nových vozidel na mimoevropské trhy, pro jejichž potřeby budou tato vozidla náležitě upravena a připravena. To může mimo jiné dokazovat i důkladné testování před jejich uvedením na australský trh, k němuž dojde v roce 2018.

Nová generace vozidel značky Scania během náročného testovacího programu najela před svým uvedením na evropský trh více než 12,5 milionu kilometrů ve všech terénních a klimatických podmínkách.

Pro mimoevropské trhy však testování pokračuje a například v Austrálii jsou v současnosti ve službách zdejších dopravců zkoušeny tahače R 620, které si musí v místním horkém podnebí poradit s dvojicí návěsů. Celková hmotnost takové soupravy je 58,5 tun.

V souvislosti s provozními testy v Austrálii pak Scania připomíná, že při vývoji svých nových vozidel využívá pro letní jízdní zkoušky pohoří Sierra Nevada v Andalusii na jihu Španělska. Zde je totiž možné díky rozpětí teplot od 40 °C na pobřeží Středozemního moře do nejméně 12 ºC v nadmořské výšce 2500 metrů otestovat řadu jednotlivých komponentů i funkčních celků od chladicího systému po klimatizaci.

Velké rozdíly teplot i vlhkosti vzduchu a strmá stoupání i klesání jsou navíc podle vývojových pracovníků ideální k vyzkoušení schopností pohonného systémy při práci v extrémních podmínkách.

Další lokalitou, v níž došlo k jízdním testům nové generace nákladních vozidel značky Scania, bylo okolí Arvidsjau v severním Švédsku. Tato oblast podobně jako pohoří Sierra Nevada nabízí topograficky pestré prostředí a navíc velice nízké teploty až kolem minus 30 °C.

Scania již při premiéře nové generace svých vozidel uvedla, že se jedná o její dosud největší investici do nových produktů a služeb v celé její 125 let dlouhé historii. Celkem bylo investováno 20 miliard švédských korun.

Vývojové práce na nové generaci vozidel značky Scania trvaly deset let a podílelo se na nich téměř 4000 pracovníku z celkového počtu 18.000 zaměstnanců pracujících ve Švédsku.