Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania v prvním čtvrtletí letošního roku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Švédský výrobce nákladních vozidel, autobusů a průmyslových motorů hlásí pokles provozního zisku a růst čistých tržeb za první tři měsíce letošního roku.

Tržby společnosti Scania za první čtvrtletí roku 2015 vzrostly oproti stejnému období loňského roku o šest procent na 22,3 miliard švédských korun. Zisk za první tři měsíce pak činil 2,245 milionu švédských korun, což je o jedno procento méně než za rok 2014.

Pozitivní účinky měnových kurzů byly kompenzovány nižšími dodávkami vozidel, především do oblastí Latinské Ameriky a Eurasie.

Objednávky v Evropě vzrostly na nejvyšší úroveň od roku 2007. Scania zde zvyšuje svůj podíl na trhu, mimo jiné díky svým motorům Euro 6, široké nabídce a škále pohonných jednotek pro alternativní paliva.

Celkový počet objednávek na nákladní vozidla se v průběhu prvního čtvrtletí ve srovnání s předchozím čtvrtletím nepatrně snížil, zejména kvůli slabší poptávce v už zmiňované Latinské Americe a v Eurasii.

Poptávka v Brazílii byla negativně ovlivněna nízkou ekonomickou aktivitou a novými, mnohem méně atraktivními podmínkami v programu dotovaného financování (FINAME).

Objednávky v Rusku prudce klesly na velmi nízkou úroveň a výhled je nejistý. V Asii byly objednávky ve srovnání s předchozím čtvrtletím stabilní.

U autobusů a autokarů byly objednávky srovnatelné s předchozím čtvrtletím a došlo ke změnám v podobě nárůstu v Latinské Americe a poklesu v Asii.

V segmentu průmyslových motorů pokračoval trend velkého množství objednávek nastolený ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014, kdy nejvíce výrobků směřuje do Latinské Ameriky.

Scania rovněž pokračuje ve svém dlouhodobém úsilí o zvýšení podílu na trhu v oblasti služeb, zde příjmy vzrostly na více než pět miliard švédských korun, což bylo podpořeno také pozitivními účinky směnných kurzů. Nicméně slabý trh v Rusku měl negativní dopad na příjmy ze servisních služeb.

Finanční služby hlásí provozní zisk 256 milionů švédských korun. Scania i nadále posiluje své postavení v Africe a Asii a v průběhu prvního čtvrtletí rozšířila své podnikání v Indii spuštěním výroby autobusů a autokarů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Bubáq
6. 5. 2015 10:36
King of the Road
Na konci šedesátých a na počátku sedmdesátých let byla Scania průkopníkem super- pohonu V8. A oprávněně se pyšnila označením King of the Road.
Od té doby konkurence v nejtěžším segmentu pořádně narostla, ale přesto si s ohledem na motory, elektroniku, sledovací systémy a neustálou péči o spolehlivost tento titul Scania pořád zaslouží.
V článku mi chybí přehled výrobních závodů Scanie ve světě.