Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SCG odhaluje svůj vodíkový pick-up Boot Zero do náročného terénu

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 2. 2021 • 06:28
43
2
Zobrazit náhledy (43)
SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot SCG Boot

Vzpomínáte na jedinečný offroad SCG Boot? Automobilka už chystá jeho praktičtější verzi pick-up. A v nabídce se má objevit i s vodíkovým pohonem.

Automobilka Scuderia Cameron Glickenhaus nepatří k největším, její nabídka však rozhodně patří k těm nejpozoruhodnějším. Kromě úchvatných závodních a sportovních vozů, určených na okruhy či zakroucené silnice, má totiž v nabídce i drsný závodní offroad, který slibuje zábavu a rychlost i v tom nejnáročnějším terénu.

Projekt Boot, který společnost SCG představila začátkem roku 2018, byl inspirován závodním vozem Baja Boot, za jehož volant usedal během šedesátých let i světoznámý herec a petrolhead Steve McQueen. Jednalo se o skutečně ambiciózní projekt, v jehož realizaci nejspíš věřil jen málokdo, v létě 2019 se však SCG pochlubilo prvními produkčními kousky.

Možná ještě překvapivější je ale fakt, že tím vývoj neskončil. Společnost totiž v současnosti pracuje na vývoji praktičtějšího SCG Boot ve verzi pick-up, pravděpodobně s označením Boot Zero. Ten má na prvních grafických návrzích čtyřdveřovou kabinu a poměrně slušnou ložnou korbu, příď vozu však zůstává stejná.

Kromě toho se však na facebookovém profilu Jamese Glickenhause, zakladatele automobilky, objevil návrh i třídveřového modelu, který vyměnil zadní sedadla za nádrže na vodík a palivový článek. O technických parametrech nepadlo ani slovo, přesto se mluví o slušném dojezdu, pětiminutovém tankování a slušných terénních schopnostech.

Projekt je prozatím ve velmi raném stádiu, rozhodně jsme ale zvědaví, jak bude pokračovat. Vzhledem k velikosti společnosti je obdivuhodné, že se SCG pouští do technologie vodíkových palivových článků, zatímco svět šílí po elektrifikaci bateriemi. Pro vůz určený původně na dálkovou rallye se však rozhodně jedná o smysluplnou volbu.

James Glickenhaus už navíc v minulosti několikrát dokázal, že je schopen dotáhnout do finále celou řadu různých a netradičních projektů. Vždyť před svým vstupem do světa automobilového průmyslu se jednalo o celkem úspěšného filmového režiséra a producenta.

Související články

Témata
Avatar - kuk
16. 2. 2021 14:58
Re: Dobrá myšlenka s tím vodíkem
Nebo fazolema a pak prdět do nádrže. :*)
16. 2. 2021 12:21
Dobrá myšlenka s tím vodíkem
Má to výhodu že kdyby potřebovali prodloužit dojezd do pustiny, místo pár malých kanystrů s benzínem stačí naložit láhve s několika sty litrů plynu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud