Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scion tC: Sportovní kupé pro mladé Američany v novém

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 4. 2010 • 03:51
36
4
Zobrazit náhledy (36)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Scion, divize japonské Toyoty, představuje na autosalonu v New Yorku novou generaci třídveřového sportovního kupé tC.

Scion se zaměřuje na mladé severoamerické zákazníky. První generace kupé tC se objevila před šesti lety a v roce 2008 byla modernizována, teď ji střídá v pořadí druhá. Tvarům novinky, které byly převzaty ze čtyři roky staré studie Fuse, vládnou hrany a decentní dávka agresivity.

Srdcem vozu je zážehový řadový čtyřválec s dvojitým variabilním časováním ventilů VVT-i. Z objemu 2,5 litru poskytuje největší výkon 134 kW (183 k). Bylo ho dosaženo díky úpravám sacího potrubí, ke sportovnímu vozu patří i výfukový systém s patřičnou zvukovou kulisou. Točivý moment je přenášen na přední kola buď pomocí šestistupňové manuální převodovky, nebo pomocí automatu se stejným počtem rychlostí a možností sekvenčního řazení.

Podvozek má rozvor 2700 mm. Zavěšení vpředu obstarávají tradiční vzpěry McPherson, vzadu jsou dvojitá příčná ramena. Čtveřice kotoučových brzd má obří průměr 406 mm. Posilovač řízení je sice elektrický, jeho naladění ale údajně odpovídá zaměření vozu. 4420 mm dlouhý, 1796 mm široký a 1415 mm vysoký Scion tC jezdí na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Bezpečnostní výbavu a elektronické pomocníky zastupují ABS, brzdový asistent, elektronický distributor brzdné síly, kontrola stability a trakce. Standardem jsou rovněž aktivní opěrky hlavy vpředu a osm airbagů včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce.

Interiéru dominuje tříramenný volant, na kterém jsou umístěny některé ovládací prvky, přístroje ve dvou samostatných tubusech připomínají Alfu Romeo. Tvar předních sedadel slibuje slušné boční vedení těla, zadní lze sklopit v poměru 60:40.

Objem zavazadlového prostoru zatím automobilka neuvádí, z fotografií je patrné, že příliš velký nebude. Pětimístná obsaditelnost, kterou Scion v tiskových materiálech zmiňuje, je tak opravdu pouze teoretická. Pasažéři si za jízdy mohou poslechnout hudbu ze standardního rádia s přehrávačem CD a díky USB zdířce mohou připojit i přehrávače MP3. Za posuvnou prosklenou střechu se nepřiplácí.

Nový Scion tC se objeví u zámořských prodejců letos na podzim. Ceny, výbavy a technické specifikace budou ještě upřesněny. Evropským zájemcům nezbývá nic jiného, než využít služeb individuálních dovozců. O pozornost ostatních účastníků provozu ale nebudou mít nouzi, na starém kontinentu mnoho automobilů této značky nepotkáte.

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
2. 4. 2010 21:22
Re: Jen více
Ale v trochu lepším balení, jinak proč ne. :-)
2. 4. 2010 13:00
Re: celica
Tady je videt, ze Toyota umi udelat pekne a ciste pristrojove budiky... proc to nejde u Evropskych aut?
2. 4. 2010 10:00
celica
na tej zadobocnej fotke vyzera ako cista celica :-) len trosku viac hranata...
inak predok sa mi paci, interier troska menej, zadok este trocha menej a bocny profil najmenej >:D
Avatar - Emel
2. 4. 2010 09:16
Jen více
Jen více takových aut, pro radost z jízdy není potřeba extrémní výkon ani technika.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku