Scuderia Cameron Glickenhaus 006 spojí vzhled klasického Ferrari s moderní technikou
Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) se v minulosti soustředila výhradně na supersportovní automobily s motorem uloženým před zadní nápravou, z nichž k těm nejnovějším patří modely s číselným označením 004.
Začátkem letošního roku James Glickenhaus odhalil projekt v podobě terénních automobilů, inspirovaných závodními speciály Baja Boot, s nimiž ve druhé polovině šedesátých let startoval Steve McQueen ve slavném závodě Baja 1000.
Další projekt v podobě dvoumístného roadsteru s motorem umístěným vpředu a označením Scuderia Cameron Glickenhaus 006 byl prostřednictvím skic odhalen v létě letošního roku. Již tehdy bylo uvedeno, že se dočkáme i kupé. To se nyní představuje spolu s otevřenou verzí na nových vizualizacích.
Scuderia Cameron Glickenhaus 006 Spyder liniemi své karoserie připomíná především vzácný roadster, který vznikl na základech kupé Ferrari 275 GTB/4 pro severoamerický trh a nesl označení NART.
Ve tvarech Scuderia Cameron Glickenhaus 006 Spyder i Coupe lze ovšem vidět i inspiraci Ferrari 250 GTO či Shelby Cobra Daytona Coupé.
Pod karoserií klasických tvarů, k jejíž výrobě ovšem bude využito karbonu, se má ukrývat moderní technika. Scuderia Cameron Glickenhaus pouze uvádí, že výkon se bude pohybovat kolem 484 kW (659 k) a převodovka usazená u zadní nápravu bude standardně šestistupňový manuální, zatímco na přání bude k dispozici automat s řazením pádly pod volantem.
Podle neoficiálních informací se má pro model 006 stát dárcem orgánů aktuální Chevrolet Corvette Z06, který má poskytnout pohonnou jednotku v podobě svého kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 l i komponenty podvozku.
Scuderia Cameron Glickenhaus prozatím pouze dodává, že 006 Spyder i Coupe budou modely schválenými pro běžný silniční provoz a kupé má být k dispozici i v závodní verzi GT4. Dodávky kompletních vozů se mají rozběhnout v letech 2019 a 2020.