SEAT Alhambra: Nové fotografie a technická data
První Alhambra byla v době uvedení na trh jedním z největších plnohodnotných MPV, což byl jistě jeden z důvodů dlouhého životního cyklu. Původních 4,63 m by dnes stačilo sotva na MPV nižší střední třídy, a tak došlo na výrazné zvětšení vnějších rozměrů. I když přesné údaje zatím výrobce nezveřejnil, známá je přibližná délka 4,85 m, která překonává hlavního konkurenta Ford Galaxy o několik centimetrů a na dosluhující Renault Grand Espace SEATu chybí jen několik milimetrů. Nová Alhambra v porovnání s předchůdcem vyrostla o 22 centimetrů. Šířka je o 9 centimetrů větší.
Zásadní proměny se dočkal interiér. Místo rovné podlahy, do níž byla dosud uchycena vyjímatelná sedadla, jsou v nové Alhambře sedadla, která lze sklopením zanořit do podlahy a vše tak vozíte s sebou. Sedadla v prostřední řadě mohou měnit polohu v podélném směru a na přání budou dodávána sedadla s integrovanými dětskými sedačkami.
Nová je i koncepce přístupu do interiéru. Místo druhého páru bočních dveří uchycených v pantech na B-sloupku jsou v Alhambře boční posuvné dveře, dodávané na přání i s elektrickým ovládáním.
V pětimístné konfiguraci interiéru se může Alhambra pochlubit úctyhodným základním objemem zavazadelníku 885 litrů, při využití pouze dvou sedadel vzroste přepravní kapacita na maximální hodnotu 2297 litrů.
SEAT Alhambra - technická data nové generace | ||||
Motor | 1,4 TSI Ecomotive Technology | 2,0 TDI E Ecomotive | 2,0 TDI Ecomotive Technology | 2,0 TDI Ecomotive Technology |
Převodovka | 6M | 6M | 6DSG | 6DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/5800 | 103/4200 | 103/4200 | 125/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750-4000 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 197 | 194 | 191 | 204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 10,9 | 10,9 | 9,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 5,5 | 5,7 | 5,9 |
Poh. hmotnost [kg] | 1648 | 1699 | 1728 | 1728 |
Motorová paleta se omezuje na agregáty TSI a TDI, přičemž hlavní slovo patří turbodieselům. Čtyřválcový 2,0 TDI bude nabízen ve dvou výkonových variantách a třech různých verzích. Mezigeneračně se normovaná spotřeba paliva snížila o 16 %, mimo jiné díky snížení hmotnosti auta o asi 150 kg.
Vznětovým základem bude 2,0 TDI E Ecomotive o výkonu 103 kW (točivý moment 320 Nm). Navzdory karoserii velkého rodinného MPV a hmotnosti od 1699 kg vystačí tato verze v kombinovaném režimu s 5,5 l/100 km. Stejný výkon avšak šestistupňovou dvouspojkovou převodovku má 2,0 TDI Ecomotive Technology. Tato verze se může pochlubit spotřebou 5,7 l/100 km.
Silnější varianta 2,0 TDI Ecomotive Technology bude mít 125 kW a 350 Nm. Zde bude také standardem dvouspojková převodovka, kombinovaná spotřeba bude 5,9 l/100 km.
Motory 2,0 TDI Ecomotive Technology se od 2,0 TDI E Ecomotive liší většími předními brzdami – mají kotouče 314x30 mm, zatímco slabší turbodiesel s manuální převodovkou má 312x25 mm.
Jedinou zážehovou motorizací v době uvedení na trh bude 1,4 TSI Ecomotive Technology. Jedná se o přeplňovanou čtrnáctistovku v provedení Twincharger, tedy s výfukovým turbodmychadlem i mechanickým kompresorem. Nejvyšší výkon je 110 kW, maximum točivého momentu 240 Nm. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km.
Všem těmto motorům je společné použití funkce automatického vypínání motoru stop/start a zesíleného alternátoru s rekuperací energie při brzdění. Celková úspora na spotřebě paliva je zhruba 4 %.
Kromě těchto variant dostane SEAT Alhambra, stejně jako i sesterský Volkswagen Sharan, později také zážehový motoru 2,0 TSI o výkonu 147 kW, doplněný o šestistupňovou převodovku DSG.