Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Alhambra: Nové fotografie a technická data

Diskuze (20)
SEAT Alhambra se blíží svému uvedení na trh. Španělský sourozenec nového VW Sharan nabídne prakticky shodnou techniku, k tomu zcela nový design, boční posuvné dveře a pěti- nebo sedmimístný interiér.

První Alhambra byla v době uvedení na trh jedním z největších plnohodnotných MPV, což byl jistě jeden z důvodů dlouhého životního cyklu. Původních 4,63 m by dnes stačilo sotva na MPV nižší střední třídy, a tak došlo na výrazné zvětšení vnějších rozměrů. I když přesné údaje zatím výrobce nezveřejnil, známá je přibližná délka 4,85 m, která překonává hlavního konkurenta Ford Galaxy o několik centimetrů a na dosluhující Renault Grand Espace SEATu chybí jen několik milimetrů. Nová Alhambra v porovnání s předchůdcem vyrostla o 22 centimetrů. Šířka je o 9 centimetrů větší.

Zásadní proměny se dočkal interiér. Místo rovné podlahy, do níž byla dosud uchycena vyjímatelná sedadla, jsou v nové Alhambře sedadla, která lze sklopením zanořit do podlahy a vše tak vozíte s sebou. Sedadla v prostřední řadě mohou měnit polohu v podélném směru a na přání budou dodávána sedadla s integrovanými dětskými sedačkami.

Nová je i koncepce přístupu do interiéru. Místo druhého páru bočních dveří uchycených v pantech na B-sloupku jsou v Alhambře boční posuvné dveře, dodávané na přání i s elektrickým ovládáním.

V pětimístné konfiguraci interiéru se může Alhambra pochlubit úctyhodným základním objemem zavazadelníku 885 litrů, při využití pouze dvou sedadel vzroste přepravní kapacita na maximální hodnotu 2297 litrů.

SEAT Alhambra - technická data nové generace
Motor1,4 TSI Ecomotive Technology2,0 TDI E Ecomotive2,0 TDI Ecomotive Technology2,0 TDI Ecomotive Technology
Převodovka6M6M6DSG6DSG
Zdvihový objem [cm3]1390196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/5800103/4200103/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750-4000320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]197194191204
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,710,910,99,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,25,55,75,9
Poh. hmotnost [kg]1648169917281728

Motorová paleta se omezuje na agregáty TSI a TDI, přičemž hlavní slovo patří turbodieselům. Čtyřválcový 2,0 TDI bude nabízen ve dvou výkonových variantách a třech různých verzích. Mezigeneračně se normovaná spotřeba paliva snížila o 16 %, mimo jiné díky snížení hmotnosti auta o asi 150 kg.

Vznětovým základem bude 2,0 TDI E Ecomotive o výkonu 103 kW (točivý moment 320 Nm). Navzdory karoserii velkého rodinného MPV a hmotnosti od 1699 kg vystačí tato verze v kombinovaném režimu s 5,5 l/100 km. Stejný výkon avšak šestistupňovou dvouspojkovou převodovku má 2,0 TDI Ecomotive Technology. Tato verze se může pochlubit spotřebou 5,7 l/100 km.

Silnější varianta 2,0 TDI Ecomotive Technology bude mít 125 kW a 350 Nm. Zde bude také standardem dvouspojková převodovka, kombinovaná spotřeba bude 5,9 l/100 km.

Motory 2,0 TDI Ecomotive Technology se od 2,0 TDI E Ecomotive liší většími předními brzdami – mají kotouče 314x30 mm, zatímco slabší turbodiesel s manuální převodovkou má 312x25 mm.

Jedinou zážehovou motorizací v době uvedení na trh bude 1,4 TSI Ecomotive Technology. Jedná se o přeplňovanou čtrnáctistovku v provedení Twincharger, tedy s výfukovým turbodmychadlem i mechanickým kompresorem. Nejvyšší výkon je 110 kW, maximum točivého momentu 240 Nm. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km.

Všem těmto motorům je společné použití funkce automatického vypínání motoru stop/start a zesíleného alternátoru s rekuperací energie při brzdění. Celková úspora na spotřebě paliva je zhruba 4 %.

Kromě těchto variant dostane SEAT Alhambra, stejně jako i sesterský Volkswagen Sharan, později také zážehový motoru 2,0 TSI o výkonu 147 kW, doplněný o šestistupňovou převodovku DSG.

Diskuze (20)
12. 9. 2010 15:43
Re: 4x4
"new small family" má SOP už 45 KT / 2011 ;-)
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2010 21:50
Re: strategie pro Seat
to mi taky úplně hlava nebere...seat má velké MPV a škoda nic...
Avatar - beibej
11. 9. 2010 21:45
strategie pro Seat
Tak trochu nechápu dlouhodobou strategii pro Seat. Auto jako je Alhambra by sedělo nejvíc Škodě která má dělat rodinná nudná auta. Seat by měl bejt sportovní ne? Tak proč dělá auta typu mpv a nemá nic sportovního? Seat TT bych pochopil spíš než AlteuXL .
11. 9. 2010 16:55
Re: 4x4
zajimave, takze si budu moct koupit ceske auto seat :yes:
11. 9. 2010 16:52
Re: LOGO
Presne, at maj auta jakykoliv, ja bych nechtel mit to jejich SS na volantu ani nahodou, humus. Zmenou loga by mel seat zacit a pokracovat vlastnim designem. Nevim, jak vw chce udelat z montovny sportovni znacku namiremou proti alfe nebo bmw. audi by radi namirili proti mercedesu, jenze seat jim v tom dvakrat nepomuze, jak je vidno.